Senaste nytt

Scandic GO öppnar sitt första hotell i Stockholm

011430121

Medlem
Före pandemin så informerade Scandic att man skulle lansera Scandic Go först ut skulle bli Scandic Webers i Köpenhamn
Pandemin förändrade mycket, men nu planerar man öppna 50 stycken GO hotell, först ut blir Scandic Upplandsgatan i Stockholm hotellet är under ombyggnad för närvarande.
Rummen på Scandic GO kommer att bli mindre än på Scandic
Källa: Scandic
 

eddo

Medlem
Före pandemin så informerade Scandic att man skulle lansera Scandic Go först ut skulle bli Scandic Webers i Köpenhamn
Pandemin förändrade mycket, men nu planerar man öppna 50 stycken GO hotell, först ut blir Scandic Upplandsgatan i Stockholm hotellet är under ombyggnad för närvarande.
Rummen på Scandic GO kommer att bli mindre än på Scandic
Källa: Scandic
Jag som tycker att scandics nuvarande erbjudande mycket väl kan klassas som ”ekonomisegmentet”. :oops:
 

majoren

Medlem
Ja, små rum på ca 12 kvm är verkligen "ekonomi". Men är bara hotellets läge (och pris) rätt, så....
Många gånger kommer man ju sent på kvällen, sover några timmar, äter frukost och sedan iväg.
Det kan mycket väl finnas en marknad för ett genomtänkt ekonomikoncept.
 

011430121

Medlem
En gissning från min sida att även Scandic Ariadne i Stockholm kommer kommer att bli ett Scandic GO de har för närvarande stängt hela hotellet för ombyggnad

 
På Zürichs flygplats har jag bott en natt här https://capsulehotel.ch/en/zurich-airport/ Där är varje ”rum” två kvadratmeter :)

Med en väldigt skön säng och utmärkt ventilation hade jag faktiskt en bättre upplevelse där än jag haft många traditionella lågprishotell.

Point being, ibland spelar det inte så stor roll hur stort rummet är. Men då ska det göras rätt också.
 
Toppen