Senaste nytt

SAS till Florens/(Pisa?)

MagnusL77

Medlem
I höst ska jag resa till Florens med SAS. Jag är en person som gillar att planera resorna noggrant och ser flyget ibland omdirigeras till och från Florens, med KORT framförhållning, till Pisas flygplats. Min specifika fråga gäller vad som händer på hemresan... Låt säga att jag (och fler passagerare) kommer till Florens flygplats och checkar in väskor och går igenom säkerhetskontrollen och sen får besked om att vi ska ta oss till Pisa 10 mil västerut. Hur går det till rent praktiskt i sådana händelser? vad händer med den incheckade väskan? Det verkar alltså vara väldigt kort framförhållning vid dessa ändrade rutter. Någon här som har erfarenhet i allmänhet och med Florens/Pisa i synnerlighet? Kanske nån som jobbar på SAS som vet vad som gäller.
MVH
 
Aldrig varit med om att bli omdirigerad till eller från Pisa med Sas från Florens, åkt den flera gånger till/från via CPH över flera år utspritt. Skulle det mot förmodan ske så är det ju inte direkt så dom låter dig checka in bagage och låta dig gå igenom säkerhet och sen precis vid boarding säga att du ska boarda i Pisa. Skulle så ske får du gärna skriva resereportage om hur sas isåfall löser det för dig :) åk och njut!
 

MagnusL77

Medlem
Ja det händer inte ofta på den flighten och tiden.. Ska försöka njuta av semestern där istället för att fundera på hemresan. Men det skadar inte att fråga om någon har råkat ut för det. Antar väl att SAS ändå har personal i Florens på flygplatsen??
 
Toppen