Poängen är väl att sas plus inte är business. Det är premium economy, det som man tidigare kallade economy extra.
Jag är fullt medveten om att Plus inte är business, vilket jag tycker det borde vara. Visst blir biljetterna dyrare men då blir det ju en business. Det går bra med business för Finnair, m fl. BA har en av Europas bästa business inom Europa med toppenservering av mat och dryck på sträckan ARN-LHR. Detta till biljettpriser som är väldigt överkomliga som även som privatperson har råd med.
Nu får SAS hela tiden göra trollkonster som dom själv inte har koll på. Exv hög status ger tillgång till alkohol när man reser i Go på billigaste biljett. Det är ju knappt att personalen kan hålla reda på vad som gäller.
Då är det bättre med en renodlad business där allt ingår och med god kvalitet.
När jag åkte på på vår fd trevliga SAS linje mellan NRK-CPH på 70-90 talet i business, bestod minimiserveringen av danska smörebröd som
@Ystad säger och vid övriga turer en kall måltid beroende på tid på dygnet. Givetvis med full servering av ädla drycker. Detta på en 50 minuters flygning.
Den serveringen och bekvämligheten får man inte ens på en drygt fem timmars flygning med SAS till LPA. Nu är det t o m begränsat till tre drinkar på en nästan sex timmars flygning. Urdåligt.