Bengt Bodell
Ny medlem
SAS plus är en katastrof, dålig service,trångt,inte för Business resande.
Tja, bolagen serverar ungefär vad kunderna efterfrågar och är villiga att betala för.Trist, trist ...
Men så ser det alltsomoftast ut nu för tiden. Att åka business class inom Europa är ganska meningslöst vad gäller de flesta flygbolag,
Annat var det på det glada 90-talet Då flödade champagnen... t o m mellan ARN och CPH serverade SAS utmärkta smørrebrød med skumpa - därefter kaffe med chokladbit och t ex cointreau. Och personalen var aldrig nödbedd om man ville ta med sig några oöppnade småflaskor hem. Ack ja, tiderna förändras ...
Javisst, nu såväl som på 90-talet.Tja, bolagen serverar ungefär vad kunderna efterfrågar och är villiga att betala för.
Trist, trist ...
Men så ser det alltsomoftast ut nu för tiden. Att åka business class inom Europa är ganska meningslöst vad gäller de flesta flygbolag,
Annat var det på det glada 90-talet Då flödade champagnen... t o m mellan ARN och CPH serverade SAS utmärkta smørrebrød med skumpa - därefter kaffe med chokladbit och t ex cointreau. Och personalen var aldrig nödbedd om man ville ta med sig några oöppnade småflaskor hem. Ack ja, tiderna förändras ...
Tja, bolagen serverar ungefär vad kunderna efterfrågar och är villiga att betala för.
Javisst, nu såväl som på 90-talet.
Då fick jag vad jag efterfrågade... nu är det andra än jag som får vad dom efterfrågar...
Poängen är väl att sas plus inte är business. Det är premium economy, det som man tidigare kallade economy extra.Jag tycker nog att SAS lagt sig betydligt lägre med sin Plus istället för en anständig business inom Europa. Lite mer har nog kunderna råd att betala för en bättre produkt. Jag kan inte komma på något annat bolag i Europa som inte har blockade mittsäten i business. SAS bör införa en business värd namnet även om priset går upp en aning.
Poängen är väl att sas plus inte är business. Det är premium economy, det som man tidigare kallade economy extra.
Misstänker att man gjorde en hyfsad analys på det. Har svårt att tro det var speciellt många som betalade för business när de hade den som inte antingen flög på travel pass eller hade anslutning i business (och därmed "hamnade" där snarare än betalade för det). Och i och med att man nog gjorde sig av med en hel del overhead...
Däremot kunde de ju gärna fixa tex en kryssruta i bokningen för "jag vill ha ledigt mittsäte" med ett pris på det. Men då ska det vara garanterat, vilket troligen minskar sas flexibilitet rätt ordentligt. Och den flexibiliteten sparar de en hel del på.
Svindyrt var det iaf om det provade något med saver kommer jag inte ihåg, men isåfall var priset även för dem långt över vad jag var villig att betala.SAS Business var ju alltid svindyrt och de provade väl inte ens med att sälja några Business saver biljetter short-haul? (som Finnair fortfarande)
så hur pass populära de kan tänkas vara hade de ingen aning om.
Svindyrt var det iaf om det provade något med saver kommer jag inte ihåg, men isåfall var priset även för dem långt över vad jag var villig att betala.
Åkte det bara några enstaka och då var det anslutning eller award-under-någon-kampanj.