Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

CPH-BKK går upp till 7 gånger i veckan, säkert som resultat av alliansbytet.
CPH-BOS/LAX blir också dagliga (Delta hubbar). Förbättrade flygtider för anslutningar på JFK.
CPH-KRN känns som en skräll. Tänkte att Luleå låg före i "kön" men att de även öppnar CPH-RVN vittnar att det är på grund av ökad turism norrut. Spännande i vilket fall.

 

Ricci

Medlem
CPH-BKK går upp till 7 gånger i veckan, säkert som resultat av alliansbytet.
CPH-BOS/LAX blir också dagliga (Delta hubbar). Förbättrade flygtider för anslutningar på JFK.
CPH-KRN känns som en skräll. Tänkte att Luleå låg före i "kön" men att de även öppnar CPH-RVN vittnar att det är på grund av ökad turism norrut. Spännande i vilket fall.

Jag hade väntat på att just BKK skulle komma upp till en daglig flygning.
Ser också att man tagit bort A350 (bytt till A330) på MIA och satt den på just BKK, vilket också var väntat.
 

011430121

Medlem
Ja, det känns som om vi känner att flyga SAS ut i Europa från ARN kommer att få betydligt färre direktlinjer att välja på.
Kollar man på ZRH i februari blir det endast direkt endast på lördag och söndag, annars får vi flyga via CPH eller OSL

Vill vi ta oss till MUC går det bra via CPH, är det någon som vill tillbaka blir det att natta på CPH
FRA kommer inte SAS att flyga på, en Wienerschnitzel i VIE eller om vi vill avnjuta klassisk musik som @rsimon kan vi glömma om man öskar flyga SAS.

Jag har ännu inte bestämt mig vilket Star Alliance bonuskort jag skall välja, väntar och hoppas något bolag skall status matcha.
 

airac

Medlem
CPH-BKK går upp till 7 gånger i veckan, säkert som resultat av alliansbytet.
CPH-BOS/LAX blir också dagliga (Delta hubbar). Förbättrade flygtider för anslutningar på JFK.
CPH-KRN känns som en skräll. Tänkte att Luleå låg före i "kön" men att de även öppnar CPH-RVN vittnar att det är på grund av ökad turism norrut. Spännande i vilket fall.

Fick lite alerts från Expertflyer imorse på bevakningar i vinterprogrammet. SAS har släppt lite mer platser nu programmet blir tydligt.
Edit: gäller revenue ej bonus som jag fick alert på.
 

SK989

Medlem
Ja, det känns som om vi känner att flyga SAS ut i Europa från ARN kommer att få betydligt färre direktlinjer att välja på.
Kollar man på ZRH i februari blir det endast direkt endast på lördag och söndag, annars får vi flyga via CPH eller OSL

Vill vi ta oss till MUC går det bra via CPH, är det någon som vill tillbaka blir det att natta på CPH
FRA kommer inte SAS att flyga på, en Wienerschnitzel i VIE eller om vi vill avnjuta klassisk musik som @rsimon kan vi glömma om man öskar flyga SAS.

Jag har ännu inte bestämt mig vilket Star Alliance bonuskort jag skall välja, väntar och hoppas något bolag skall status matcha.
Att SAS inte startar upp Wien i samband med tidtabellsskiftet i höst när man lämnat Star Alliance är trist men kanske inte förvånande, men att man lägger ned Frankfurt som destination är verkligen förvånande. Visst är det mycket transfer via FRA som spelat ut sin roll för SAS när man lämnar Star men det finns en hel del lokalt resande mellan Skandinavien och FRA med omnejd precis som det gör mellan Skandinavien och Wien.
 

rsimon

Medlem
Ja, det känns som om vi känner att flyga SAS ut i Europa från ARN kommer att få betydligt färre direktlinjer att välja på.
Kollar man på ZRH i februari blir det endast direkt endast på lördag och söndag, annars får vi flyga via CPH eller OSL

Vill vi ta oss till MUC går det bra via CPH, är det någon som vill tillbaka blir det att natta på CPH
FRA kommer inte SAS att flyga på, en Wienerschnitzel i VIE eller om vi vill avnjuta klassisk musik som @rsimon kan vi glömma om man öskar flyga SAS.

Jag har ännu inte bestämt mig vilket Star Alliance bonuskort jag skall välja, väntar och hoppas något bolag skall status matcha.
SAS har väl inte flugit till Wien från Skandinavien i modern tid? Det har tidvis varit ett mysterium varför de inte konkurrerat med Austrian. Från Stockholm har vi ju Ryan också, så antagligen finns inte mer resenärsunderlag.

Men avseende Zürich och Frankfurt får vi väl se om Swiss resp. Lufthansa steppar upp med ytterligare någon flight.
 

Flyer722

Medlem
Att SAS inte startar upp Wien i samband med tidtabellsskiftet i höst när man lämnat Star Alliance är trist men kanske inte förvånande, men att man lägger ned Frankfurt som destination är verkligen förvånande. Visst är det mycket transfer via FRA som spelat ut sin roll för SAS när man lämnar Star men det finns en hel del lokalt resande mellan Skandinavien och FRA med omnejd precis som det gör mellan Skandinavien och Wien.
Bättre för SAS att öka kapaciteten med ”säkra” avgångar till Paris och Amsterdam än att försöka sig på Wien och Frankfurt.
 

011430121

Medlem
SAS har väl inte flugit till Wien från Skandinavien i modern tid? Det har tidvis varit ett mysterium varför de inte konkurrerat med Austrian. Från Stockholm har vi ju Ryan också, så antagligen finns inte mer resenärsunderlag.

Men avseende Zürich och Frankfurt får vi väl se om Swiss resp. Lufthansa steppar upp med ytterligare någon flight.
Jag tänkte att man fick EB poäng på LH Gruppens destinatione.
 
Toppen