Baserad på kartan, kanske Skyteam hubbar från CSA eller Tarom tappar sin Korean anslutning till förmån av Köpenhamn.Enligt flightconnections flyger de inte på Munchen. Berlin, Manchester och Bryssel är ytterligare 3 stora Europeiska flygplatser de inte flyger på, så varför skulle de inte starta på dessa före CPH?
Visa bifogad bild 152147
Boka två enkelresor?Planerar en resa ut i slutet av augusti och tillbaka i början av september. Inte helt lätt att optimera vad som blir bäst, *A eller SkyTeam...
Som EBG kommer jag väl bara få poäng och benefits för ena benet oavsett val, tolkar jag det som :-(
Nja. Tack för förslaget men verkar bli typ dubbla kostnaden så det alternativet går nog bort tyvärr.Boka två enkelresor?
Ta allt hos ett oneworld bolagPlanerar en resa ut i slutet av augusti och tillbaka i början av september. Inte helt lätt att optimera vad som blir bäst, *A eller SkyTeam...
Som EBG kommer jag väl bara få poäng och benefits för ena benet oavsett val, tolkar jag det som :-(
Betydligt större vet jag inte om jag håller med om. 2023 var det ca 15% fler resenärer från CPH. Men om du tar bort alla som bara är i transit och inte faktiskt startar sin resa på aktuell flygplats så är både BRU och BER större än CPH när det kommer till antal passagerare.Med nordbor syftar jag även dem som börjar sina resor i OSL, ARN, GOT, BGO osv. Det där med att det finns en Skyteam hubb bägge sidor av rutten gör mycket tror jag. Men nu börjar jag bli tjatig.
Gällande dit påstående om Korean. CPH är betydligt större än både BRU och BER och från MUN är det stor konkurrens med tanke på att LH flyger rutten dagligt. MAN är vägs ände gällande potentiella codeshares.
Sorry för bristen på info. GOT-GRU tor i ekonomi handlar det om. Datum lite flexibla.Ta allt hos ett oneworld bolag
Är det en resa i economy hade jag nog inte brytt mig nämnvärt, annars hade jag lagt fokuset där du behöver statusen mest.
Väldigt lite att gå på för att göra en bedömning, hade det tex handlat om att flyga economy från outstation hade jag valt att ha statusen där än på hemmastation.
Ta reda på om du har loungetillgång och fast track som EBG med skyteam på hemvägen från GRU, det hade jag personligen valt!Sorry för bristen på info. GOT-GRU tor i ekonomi handlar det om. Datum lite flexibla.
Betydligt större vet jag inte om jag håller med om. 2023 var det ca 15% fler resenärer från CPH. Men om du tar bort alla som bara är i transit och inte faktiskt startar sin resa på aktuell flygplats så är både BRU och BER större än CPH när det kommer till antal passagerare.
Säg att Korean öppnar CPH-ICN. Varför ska jag som bosatt i Stockholm välja att flyga ARN-CPH-ICN när jag lika gärna kan flyga via LHR, AMS, CDG, ZRH, MUN, FRA för att nämna några. Restiden blir mer eller mindre densamma för alla dessa. De enda som skulle ha en fördel av en sådan linje är de som startar i Köpenhamn.