Finns en SAS lounge på ORD också (skulle gissa på att både loungerna på ORD och EWR säkert stänger framöver med tanke på bytet till SkyTeam - kanske att SAS öppnar på JFK och ATL), men tror absolut inte man kommer åt denna vid ankomst.Funkar det i praktiken dock? Om man landar på Arlanda så hamnar man väl inte airside efter passkontroll. Detsamma gäller om man landar på EWR (som väl är enda flygplats i USA med SAS lounge). Finns det ens SAS lounge i Kanada eller i Asien?
Jag tror enda flygplatsen detta fungerar på är CPH.
Du har nog rätt. EBD:s arrival lounge förmån fungerar inte vid icke-Schengen (typ UK) flyg till Stockholm, p.g.a. transfer-securityn som krävs.Funkar det i praktiken dock? Om man landar på Arlanda så hamnar man väl inte airside efter passkontroll. Detsamma gäller om man landar på EWR (som väl är enda flygplats i USA med SAS lounge). Finns det ens SAS lounge i Kanada eller i Asien?
Tvärtemot, din skärmdump säger Diamant har lounge-on-arrival vid alla SAS flyg, och att det är helt separat från förmånen kopplad till Nordamerika/Asien.Jag tror inte det är en förbättring för Guld medlemmar utan en slarvig ’copy/paste’ från Diamantförmånen. Klickar man vidare så kommer står det bara som en förmån för Diamant
Borde dessutom kommunicerats ordentligt om det vore en förbättring
Borde dessutom kommunicerats ordentligt om det vore en förbättring
Funkar det i praktiken dock? Om man landar på Arlanda så hamnar man väl inte airside efter passkontroll. Detsamma gäller om man landar på EWR (som väl är enda flygplats i USA med SAS lounge). Finns det ens SAS lounge i Kanada eller i Asien?
Du har nog rätt. EBD:s arrival lounge förmån fungerar inte vid icke-Schengen (typ UK) flyg till Stockholm, p.g.a. transfer-securityn som krävs.