Tror det kan visa sig att vi skall vara glada att danskarna fortsatt kommer att ha ett stort engagemang. De kan förhoppningsvis föra "SAS-talan" och kanske övertyga övriga om att just "Eurobonus" har ett stort värde. Skulle däremot AF/KLM bli majoritetsägare eller visa sig ha väldigt mycket att säga till om, trots endast 20%, och därmed tvinga EB in FB så är det nog kört med det mesta som är unikt. Fly Premium, Point sharing (deras är långt sämre), LTG, vissa samarbeten etc. Svårt att se att vi skulle få komma in och introducera även Lifetime Elite+. Kan ju även, tror dock inte det är troligt, bli så att AF/KLM anser att EB är så starkt att det är värt att låta det rulla vidare oavsett hur mycket de äger.
Säger väl egentligen ingenting men tycker att Ankos svar på frågan om EB skall leva vidare "skojade" till det och sa nåt i stilen med att det är ett passande namn eftersom "we are blue so it's an appropriate name" kanske inte säger att något är klart men att AF/KLM är det stora i det här. Å andra sidan vem vet, kanske Castle Lake vill göra Transavia Nordic, sälja EB och introducera FB för att de anser att det ger dem bäst avkastning inom fem år? Amerikaner brukar ju inte direkt vila på hanen om de anser att något skall göras. Den som lever får se....
Säger väl egentligen ingenting men tycker att Ankos svar på frågan om EB skall leva vidare "skojade" till det och sa nåt i stilen med att det är ett passande namn eftersom "we are blue so it's an appropriate name" kanske inte säger att något är klart men att AF/KLM är det stora i det här. Å andra sidan vem vet, kanske Castle Lake vill göra Transavia Nordic, sälja EB och introducera FB för att de anser att det ger dem bäst avkastning inom fem år? Amerikaner brukar ju inte direkt vila på hanen om de anser att något skall göras. Den som lever får se....