Senaste nytt

SAS Electronic Bag Tag Trial

agehall

Medlem
Försökte få min bagagetag via Swiss-appen, men där hade dom tagit bort möjligheten.
Vet inte om det ser annorlunda ut i Lufthansa-appen
Som jag beskrivit tidigare i tråden så säljer LH dessa taggar. Skulle tippa på att det bara är Swiss som tagit bort stödet ur sin app. Testa med LHs app istället.
 

Valley

Medlem
Kanske Googlat lite dåligt.
Nyfiken på vad det är för typ av Tag. Väntat länge på att någon skall få fram en lösning inom området som är användbar world wide.
Aktiv eller passiv ? Och klarar den alla flygplatser ?

Eller är mina tankar för långt fram för flygbolagen och den elektroniska tagen inte idag är tänkt användas i ett totalt flöde ?
 

Canadien

Medlem
Kanske Googlat lite dåligt.
Nyfiken på vad det är för typ av Tag. Väntat länge på att någon skall få fram en lösning inom området som är användbar world wide.
Aktiv eller passiv ? Och klarar den alla flygplatser ?

Eller är mina tankar för långt fram för flygbolagen och den elektroniska tagen inte idag är tänkt användas i ett totalt flöde ?

Den ska funka som vanlig tagg i alla nuvarande scanningssystem. Det är en e-ink skärm. Den har även en RFID-sändare inbyggd för framtida funktioner som "gps-like" tracking i terminalbyggnader e t c. Enligt SAS ska man kunna få events i appen när något händer med bagaget, t ex lastas på vagn, lastat i planet e t c.
 

agehall

Medlem
Kanske Googlat lite dåligt.
Nyfiken på vad det är för typ av Tag. Väntat länge på att någon skall få fram en lösning inom området som är användbar world wide.
Aktiv eller passiv ? Och klarar den alla flygplatser ?
Finns ju länkar i tråden både till tillverkaren och till den som LH säljer i sin shop. Det är samma pryl.
 

jacoph

Medlem
SAS is not the only carrier to develop such a solution. Other carriers and vendors have similar products, but they’re mainly based on e-ink technology, and the cost of manufacturing the devices is high. We’re currently investing in new technology to develop a screen based on electrochromic. Succeeding in this will allow us to produce a printed display at a very low cost, allowing widespread distribution and adoption.
https://labs.sas/

Har det varit något snack om dessa "elektrokromiska" taggar?
 
Toppen