Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SimonXYZ

Medlem
Jag hade hittat ett bra pris till TPE, som inte dök upp online. Enligt ExertFlyer var J1SE6BF ROUTE INCOMPLETE, så jag misstänkte att det var därför som det inte dök upp något. Jag ringde SAS och kollade om de manuellt kunde boka in i något dyrare JSE6BF, då den hade en rutt.

I fredags ringde jag och fick till svar att det inte gick att prissätta flyg med China Airlines. Jag stod på mig, men nej nej.

Idag hamnade jag hos agent som ville lösa problemet. Han provade ett tag själv, men tog sedan kontakt med en mentor som hjälpte till och lyckades till och med att biljettera J1SE6BF. Han lade till några magiska koder efter fare basis :) Jag hade ung. 5% förhoppning om att jag skulle hitta någon som kunde hjälpa mig, så dagen ros till agenten och hans mentor!

Det blir första gången med China Airlines för min del. SAS till Shanghai.
 

Nanneboy

Medlem
Idag hade de en manlig praktikant utklädd i klänning och annan utstyrsel i galleyn på SK535. Praktikanten, som sannolikt snart skulle gifta sig, fick hjälpa CC med att samla skräp från passagerarna. Dock tveksamt hur mycket de engelsktalande passagerna förstod när ”praktikant” översattes till ”practicant” i PA. Kul inslag SAS!
Satt på samma plan! Tyckte det såg ut som en piratkostym ‍☠️
 

Solomun

Medlem
Fick utresan på ett long haul-flyg inställt där vi i ett sällskap på 5 hade två separata bokningar i olika kabiner, och med inga bonusbiljetter tillgängliga dagarna kring trodde vi hoppet var ute och att hela resan skulle skulle behövas ställas in. Men efter samtal med kundservice bokade de in oss i samma kabiner till nästkommande flyg 2 dagar senare trots att det inte fanns några bonusbiljetter.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag hade hittat ett bra pris till TPE, som inte dök upp online. Enligt ExertFlyer var J1SE6BF ROUTE INCOMPLETE, så jag misstänkte att det var därför som det inte dök upp något. Jag ringde SAS och kollade om de manuellt kunde boka in i något dyrare JSE6BF, då den hade en rutt.

I fredags ringde jag och fick till svar att det inte gick att prissätta flyg med China Airlines. Jag stod på mig, men nej nej.

Idag hamnade jag hos agent som ville lösa problemet. Han provade ett tag själv, men tog sedan kontakt med en mentor som hjälpte till och lyckades till och med att biljettera J1SE6BF. Han lade till några magiska koder efter fare basis :) Jag hade ung. 5% förhoppning om att jag skulle hitta någon som kunde hjälpa mig, så dagen ros till agenten och hans mentor!

Det blir första gången med China Airlines för min del. SAS till Shanghai.
Det blir en ros till! :) Jag hade i min naivitet trott att mötet jag skulle till var i Taipei, då det var i Taiwan, men det visade sig att det var i Kaohsiung. Det var bara att ringa igen och försöka boka om. Det var inga problem. Agenten la in PVG-KHH, KHH-PVG i bokningen och skickade iväg den till biljettering. Det är alltid lite spännande när bokningen hänger i luften där, men 5,5 timmar senare dök det upp ett nytt kvitto i mailen. 112kr i ändrade skatter.

Nu blir det inget China Airlines men det blir EVA, vilket jag inte heller har provat innan.
 

SimonXYZ

Medlem
Fick utresan på ett long haul-flyg inställt där vi i ett sällskap på 5 hade två separata bokningar i olika kabiner, och med inga bonusbiljetter tillgängliga dagarna kring trodde vi hoppet var ute och att hela resan skulle skulle behövas ställas in. Men efter samtal med kundservice bokade de in oss i samma kabiner till nästkommande flyg 2 dagar senare trots att det inte fanns några bonusbiljetter.
Hur många dagar innan avresa blev flyget inställt? Var det SAS-flyg eller annat Star Alliance?
 

JacobGBG

Medlem
Ligger 800 poäng ifrån återkvalificering på EBG men har redan fått bekräftelse på omkvalificering. Lustigt måste jag säga, antyder att det skulle vara en hyffsat manuell process.
 

Fredde18

Medlem
Ligger 800 poäng ifrån återkvalificering på EBG men har redan fått bekräftelse på omkvalificering. Lustigt måste jag säga, antyder att det skulle vara en hyffsat manuell process.
Jag är knappa 4000 poäng ifrån återkval (ny period från 1 aug) men har fått ”välkommen som Guld”-Mail 2 dagar på raken... Känns därför lite som en automatisk funktion som spökat till det.
Eller har du fått nytt datum som Gold reggat i appen också?
 

Veratio

Medlem
Kom från Luleå igår, skulle vidare mot Malmö. Bonusbiljetter, Go (har MC uppgraderingmen fanns inte när vi bokade). Missar anslutningen för vi satt vid fel gate, hade ändrats. Vi slarvade och kollade inte, helt vårt fel.

SAS på plats fixade nya biljetter, superschysst, till dagen efter på morgonen. Blev en trevlig hotellnatt och överprissatt middag på Skycity.

Det gjorde ni bra, SAS!

Var bara en bonus att på första flighten bjöd de på min standardbeställning när jag åker plus, chips, cola och chokladbit. Var nog fel på terminalen men ändå trevligt!
 
Toppen