Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

bajenludde

Medlem
Sitter på SK168, på väg hem från Varberg borta. Plötsligt hör jag hur någon bakom mig väser ”Go Hammarby!”. Vänder mig om och ser att det är Purser (engelsktalande maa SAS Connect). Han ler brett och fortsätter ”We flew with each other a couple of weeks ago, do you remember?”. Och efter en halvsekunds betänketid minns jag att det är samma purser som på Mjällby borta, som även då kommenterade min grönvita utstyrsel.

Otroligt att han mindes mig och riktigt snyggt av honom att ta upp det! Även om det får mig själv att börja ifrågasätta hur mycket jag egentligen flyger, när till och med kabinpersonalen börjar känna igen en…
 

GOTBound

Medlem
IMG_5087.jpeg

SAS Gold ARN.
En applåd från mig!
 

eddo

Medlem
Fick en ändring på hemresan på en kommande Star Alliance award. För en timme sedan skedde en ändring så att resan inte längre gick ihop (avresa ARN före vi landat från VIE). Efter en timme ombokad på ny SAS-flight som funkar utan att ens ha kontaktat SAS. Tack!
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Fick en ändring på hemresan på en kommande Star Alliance award. För en timme sedan skedde en ändring så att resan inte längre gick ihop (avresa ARN före vi landat från VIE). Efter en timme ombokad på ny SAS-flight som funkar utan att ens ha kontaktat SAS. Tack!
Som det borde fungera….
 

Tonton

Medlem
Landade med SK926 (IAD-CPH) imorse kring 06:40. Var inbokad på CPH-ARN idag 15:15.

Jag EBD, min resepartner EBG. Resan på olika bokningar.

Gick till transferdesken och frågade ifall vi kunde bli ombokade till nästa connection. De löste det genast för båda två, trots att de inte behöver det.

Riktigt bra, och mycket uppskattat.
 

011430121

Medlem
I mitten av februari har jag er resa till LPA från ARN
För två veckor sedan fick jag ett SMS om att det var en ombokning LPA-CPH-ARN och det var sträckan CPH-ARN som hade fått en avgång 2 timmar senare med landning 00,05 ringde SAS och undrade om jag kunde bli ombokat till direktmaskinen som landar 20,20 endast 5 sekunder senare sa agenten Peter det är fixat du kan gå in och boka plats, tyvärr var 1D ledigt så jag valde 2D

Idag på förmiddagen kom ett SMS att min avgång ARN-CPH-LPA hade fått en ny avgång på ARN-CPH från klockan 06,05 till 07,10 med 40 minuter mellan flygen, ringde SAS och en mycket trevlig och glas agen svarade, samt sa något som jag aldrig hört förut hoppas att är inom 60 minuter sedan du fick ändringen ,så att jag har tillstånd och möjlighet att göra ombokning..
Anledningen att jag vill ändra är den korta tiden mellan flygen ( jag hade 45 minuter mellan flygen i somras från CPH till Fr4anska Rivieran och missade flyget) hon slog på tangentbord och frågade om jag kunde åka via OSL och ha 2 timmars uppehåll i OSL, jag tackade och avslutade samtalet.
Fick byta 1D till 4D

Tack SAS för snabb och smidig service, det var väl så här Janne Carlzon ville att SAS personalen skulle jobba med personalen som hade passagerare kontakten,
 
Det är ju precis så man vill att det ska fungera. Flyg som går i tid och att flygbolaget gör allt de kan när det skiter sig.

Hade tyvärr motsatt upplevelse här om dagen. Skulle flyga från Arlanda till Kastrup när det kom snö. Vårt flyg (smartlynx) blev bara mer och mer försenat. Fanns en tidigare avgång, med plats som inte kommit iväg, jag var bokad i plus pro.

Loungen kunde inte boka om, gaten kunde inte boka om, tillslut vid sista försöket fick jag tjata mig till en ombokning i kundtjänsten. Fick engagera 6 SAS medarbetare varav samtliga var ovilliga att lösa mitt problem.
 
Det är ju precis så man vill att det ska fungera. Flyg som går i tid och att flygbolaget gör allt de kan när det skiter sig.

Hade tyvärr motsatt upplevelse här om dagen. Skulle flyga från Arlanda till Kastrup när det kom snö. Vårt flyg (smartlynx) blev bara mer och mer försenat. Fanns en tidigare avgång, med plats som inte kommit iväg, jag var bokad i plus pro.

Loungen kunde inte boka om, gaten kunde inte boka om, tillslut vid sista försöket fick jag tjata mig till en ombokning i kundtjänsten. Fick engagera 6 SAS medarbetare varav samtliga var ovilliga att lösa mitt problem.
På CPH går man till transfercenter, som löser sånt snabbt.
 
Toppen