Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Tobbe.O

Medlem
Maria Wern och Sebastian flyger SAS! ;) :)

I övrigt en riktigt bra säsong! Kan rekommenderas! :)

20230912_215916.jpg
 
Flög Oslo - Lyr igår.
Cc var super och de tom flyttade en passagerare bredvid mig med orden - du är ju Diamond och då är det bättre att den andre får trängas lite :);)

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Trevligt!
I mitt fall har det tyvärr blivit glest med seatblock sista månaden. Tidigare var det i princip alltid seatblock men något verkar ha ändrats.. Detta på både short haul och long haul i Plus (som Diamond).
 

xz0781

Medlem
Svårt att veta om detta ska vara i "Bra" eller "Dåligt".
På SAS hemsida beskrivs utbud/service på Business och Plus på följande sätt:
1695231175862.png


Går kanske att läsa trots kladdig gulmarkering.
Min erfarenhet på longhaul SAS i Plus är dock att beställa mer dricka (man behöver en del rödvin om man ska kunna sova i Plus) är att efter matserververingen så är det ett visst motstånd att beställa mer dryck utöver det som man förväntades beställa till maten. Ska man "plinga" eller ska man gå till bakre galley och behöva förklara att man sitter i Plus?
 
Svårt att veta om detta ska vara i "Bra" eller "Dåligt".
På SAS hemsida beskrivs utbud/service på Business och Plus på följande sätt:
Visa bifogad bild 146095

Går kanske att läsa trots kladdig gulmarkering.
Min erfarenhet på longhaul SAS i Plus är dock att beställa mer dricka (man behöver en del rödvin om man ska kunna sova i Plus) är att efter matserververingen så är det ett visst motstånd att beställa mer dryck utöver det som man förväntades beställa till maten. Ska man "plinga" eller ska man gå till bakre galley och behöva förklara att man sitter i Plus?
Du kan göra vilket som. Ibland kan det vara skönt att sträcka på benen och då gå hämta i galley (det gör jag ofta oavsett flygbolag även i Business). Det är också helt ok att bara plinga på..
 

mha321

Medlem
Svårt att veta om detta ska vara i "Bra" eller "Dåligt".
På SAS hemsida beskrivs utbud/service på Business och Plus på följande sätt:
Visa bifogad bild 146095

Går kanske att läsa trots kladdig gulmarkering.
Min erfarenhet på longhaul SAS i Plus är dock att beställa mer dricka (man behöver en del rödvin om man ska kunna sova i Plus) är att efter matserververingen så är det ett visst motstånd att beställa mer dryck utöver det som man förväntades beställa till maten. Ska man "plinga" eller ska man gå till bakre galley och behöva förklara att man sitter i Plus?

Aldrig blivit ifrågasatt när jag gått bak till galley och hämtat. För det mesta brukar jag bli igenkänd och de vet redan att jag sitter i plus, annars en kort förklaring. Och att kliva upp och röra lite på sig så och då är egentligen inte så dumt. Min uppfattning är att det stora motståndet är perioden direkt efter maten när det ska plockas och städas.

Just rödvin är det väl dessutom bättre att beställa i förväg och spara i stolsfickan. På det sättet når det ju en bättre temperatur än den iskalla leverans som man annars ofta får. Det är värre med saker som ska ha is i sig...

(även om det vore bättre om man slapp onda ögat om man plingar...)
 
Svårt att veta om detta ska vara i "Bra" eller "Dåligt".
På SAS hemsida beskrivs utbud/service på Business och Plus på följande sätt:
Visa bifogad bild 146095

Går kanske att läsa trots kladdig gulmarkering.
Min erfarenhet på longhaul SAS i Plus är dock att beställa mer dricka (man behöver en del rödvin om man ska kunna sova i Plus) är att efter matserververingen så är det ett visst motstånd att beställa mer dryck utöver det som man förväntades beställa till maten. Ska man "plinga" eller ska man gå till bakre galley och behöva förklara att man sitter i Plus?
Helt OK att plinga. Jag har själv aldrig upplevt motstånd när jag beställt flera gånger efter maten och plingat med call button.
 
Toppen