Senaste nytt

Söker bonusresa till Kuala Lumpur i november

JoNi

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? CPH alt ARN
  2. Var är din destination? KUL
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 3 alt 4 november
  5. När vill/behöver du komma hem? lämna KUL senast 20e-nov, tidigast 19e-nov
  6. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  7. Hur många personer som skall resa? 1
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla inom star alliance, men helst Thai eller Singapore airlines.
  10. Vad är din budget? Jag reser med en 2-4-1 resa, så poäng. (500.000)
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Upplevelsen på flygplatsen
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag hittar ingen bra resa. Flyger helst ut på morgonen. Kan tänka mig nästan alla flygplatser för mellanlandningar utom Milano.

Det verkar som thai inte har några bonusbiljetter alls nuförtiden, iallafall då jag försökte boka biljetten jag sett ut först.

Två - Tre stopp är ok.
 
Last edited:

pycko

Medlem
Thai släpper inte biljetter förrän 90 dagar innan och Singapore Airlines har man inte kunnat boka i business sedan länge tyvärr.
 

LAU23

Medlem
I brist på andra svar här.
Sökte ben för ben från Cph, vet inte om det är en okej routing. Kanske någon annan kan svara på annars får du ringa in och testa.
Sökte 3-19 november, fanns lite olika alternativ vilket som passar dig, får du avgöra själv.

CPH-VIE Austrian Airlines Business
VIE-TPE EVA AIR Business
TPE-KUL EVA AIR Business

KUL-TPE EVA AIR Business
TPE-VIE EVA AIR Business
VIE-CPH Austrian Airlines Business
 

JoNi

Medlem
Stort tack. Av ren nyfikenhet, söker ni på united eller aircanada för jag får lite olika resultat beroende på vilken jag söker med... Och hur vet man att om det finns star alliancebiljetter (eftersom Thai visas på united, men man kan inte boka dem).

Jag har sett Oman air också men de är väl inte med i star alliance även om de hoppar upp i sökningar på star alliance?
 
Last edited:

LAU23

Medlem
Dom jag hittade va på Bonusresor med Star Alliance | SAS.

Jag har bokat till BKK med Thai. Den hittade jag på samma sida men med mindre än 90 dagar.
Har du åkt med Thai innan och tycker dom är bra? Jag åker med EVA AIR hem från BKK och den uppfattningen jag fått är att det ska va en bättre produkt. Kanske redan har kollat annars kan du kolla lite videos på youtube och jämföra. Thai och EVA.
 

JoNi

Medlem
Jag vill gärna prova båda. Jag försöker åka med på så många plan och på många olika flygbolag som möjligt.

Thai och Eva har jag inte åkt business med alls. Jättespännande. Jag hade tänkt ta Thai från München först med en b777, sedan från Bangkok till Kuala Lumpur med en 787, sedan en a350 hem från Bangkok till Köpenhamn.... EVA låter jättespännande.

Hittills har jag åkt alla widebodies i business med Qatar, Emirates, Singapore airlines, Etihad.
 
Last edited:

LAU23

Medlem
Jag förstår, alltid roligt att testa lite olika. Jag hade direktflyg CPH-BKK, BKK-CPH med Thai men bokade om när jag hittade via Wien med EVA AIR så nu blir det BKK-VIE-CPH och 22h i Wien.
 
Toppen