Senaste nytt

Söker bonusresa till Australien

v00peter

Medlem
Citerar mitt tidigare inlägg från annan tråd och hoppas jag på att någon kan lyckas bättre än jag gör...
Ihop med familjen, fru och två barn, har vi tänkt att flyga på award ticket (C-klass) från Göteborg till Perth (Australien) nästa år i april. Det ser ut som att det endast är Singapore Airlines, inom Star Alliance, som flyger ut från Perth. Då antar jag att jag att mitt enda alternativ är att flyga på Award Ticket till Singapore och sedan boka en vanlig biljett mellan Singapore och Perth, eller är det någon som kan se annat alternativ?
Snart möjligt att boka award med Singapore Airlines igen | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Målet är alltså 4 bonusbiljetter till Perth i Business, men kan göra den sista flighten från någon flygplats i Asien eller Australien med cash. Hur jag än söker involveras antingen Thai Air (här kan vi ju endast boka bonusbiljett i business 90 dagar innan) eller Singapore Airlines (kan vi inte boka bonusbiljetter). Jag lyckas inte hitta något alternativ alls.

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Perth (eller flygplats med direktflight till Perth (där direktflighten kan betalas med cash))
  • När vill/behöver du resa ut? 5e april 2023 (+/- 3 dagar)
  • När vill/behöver du komma hem? 24e april 2023 (+/- 1 dag)
  • Hur länge vill du vara borta? Drygt 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 4
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som
  • Vad är din budget? (per person) 250 000 Eurobonus/person
  • Vad är det viktigaste för dig? Att hitta 4 businessplatser till flygplats så nära Perth som möjligt.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Philip G

Medlem
Hej!

Det är bara att börja jaga ben för ben tills du hittar en mix som känns bra. 4 stolar är sjukt svårt, jag lyckades med nöd och näppe landa 2 PAX i business ARN-WLG. Lyckades knipa ARN-BKK-SYD-WLG-SYD-ICN-IST-CPH-ARN.

Osäker på hur det ser ut med biljetter till Perth med bonus, annars är det ju bara en mindre inrikesflygning bort från Sydney.
I och med att Thai släpper 90 dagar innan skulle du kunna försöka låsa följande på utresan: GOT-FRA-ICN-SYD, och köpa inrikes till Perth.


upload_2022-6-7_14-37-50.png


upload_2022-6-7_14-38-27.png


upload_2022-6-7_14-39-13.png
 

Philip G

Medlem
För att citera mig själv
4 stolar är sjukt svårt

Är mycket tveksam till att detta är din lösning, men vill ändå visa på lite vilda alternativ... Vid snabbsökningar på lite olika stopovers hittar jag denna sjuka rutt, med X antal timmar som kan utnyttjas för snabbvisit inne i såväl Tokyo som Kuala Lumpur om man orkar det.

Med rutten från tidigare posten når du taket på 8 ben! Hallelujah!

EDIT: Det går säkert inte ens med tanke på "reasonable routing" eller vad det kallas.

upload_2022-6-7_15-12-39.png


upload_2022-6-7_15-16-40.png


upload_2022-6-7_15-18-0.png


upload_2022-6-7_15-19-10.png
 
Toppen