Senaste nytt

Söker bonusresa i business med Star Alliance, Arlanda - Los Angeles

Steve

Medlem
Jag har suttit i timmar och sökt på Uniteds hemsida på olika kombinationer av resmål för att sy ihop en bonusresa för 2 personer i businessklass mellan Arlanda och Los Angeles i november. Har dock inte fått fram ett resultat som fungerar så jag hoppas någon på forumet är vassare än mig på att söka:)
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Los Angeles (eller San Diego)
  3. När vill/behöver du resa ut? 3 eller 4 novemer 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? 7 november
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 110000 poäng + Amex 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

palmen

Moderator
Den där blir inte lätt om det ska vara business hela vägen. Los Angeles är bland det svåraste att hitta till direkt från Europa, lägg till att det är relativt sent du söker efter detta och att det är höstlov mm.
Hittar någon enstaka flight över Atlanten på era datum men sen blir det ekonomi inrikes i USA (United släpper väldigt få platser i premiumkabiner inrikes).
4 november kan ni flyga Swiss till New York från Zurich och sedan vidare med United economy till LA som exempel, men det låter inte direkt skönt på något sätt. Jag har själv letat runt dessa datum men hittade väldigt lite som gick att boka, av någon anledning var det mesta utplockat just över den helgen.
 

Steve

Medlem
Den där blir inte lätt om det ska vara business hela vägen. Los Angeles är bland det svåraste att hitta till direkt från Europa, lägg till att det är relativt sent du söker efter detta och att det är höstlov mm.
Hittar någon enstaka flight över Atlanten på era datum men sen blir det ekonomi inrikes i USA (United släpper väldigt få platser i premiumkabiner inrikes).
4 november kan ni flyga Swiss till New York från Zurich och sedan vidare med United economy till LA som exempel, men det låter inte direkt skönt på något sätt. Jag har själv letat runt dessa datum men hittade väldigt lite som gick att boka, av någon anledning var det mesta utplockat just över den helgen.
Tack @palmen jag hittade själv för ett par dagar sedan en variant med LH via München och Denver (sedan economy till LAX) och samma väg tillbaks men nu verkar det alternativet inte finnas. Använder du United som sökväg?
 

agehall

Medlem
Tack @palmen jag hittade själv för ett par dagar sedan en variant med LH via München och Denver (sedan economy till LAX) och samma väg tillbaks men nu verkar det alternativet inte finnas. Använder du United som sökväg?
Mitt tips är att OM du hittar något - BOKA DIREKT! Annars kommer platserna att försvinna rätt kvickt.
 

palmen

Moderator
Tack @palmen jag hittade själv för ett par dagar sedan en variant med LH via München och Denver (sedan economy till LAX) och samma väg tillbaks men nu verkar det alternativet inte finnas. Använder du United som sökväg?
Jag tittade med United på några hubbar i USA och Europa med dåligt utfall. Tycker att du ska ringa Tallinn och fråga om de ser något på dina datum, de kan ha tillgång till biljetter som inte visas på United.
Och som @agehall säger, hittar du något, boka direkt utan att tänka. Gratis att avboka om du vill göra det senare
 

Canadien

Medlem
Turkish brukar ha platser, sedan kan fler släppas med andra bolag längre fram. T ex tror jag 3mån innan är ett bra datum att kolla igen. Men boka första bästa du hittar.
 

Steve

Medlem
Glad i hågen ringde jag Tallinn idag när jag hittat tillgänglighet på united.com både för hem-och ditresan via München och Denver. Dock var glädjen kortvarig då Tallinn inte kunde hitta mina flighter som tillgängliga. Gissar att det bara är att fortsätta leta, ringa Tallinn på repeat tills det lyckas.
 

Steve

Medlem
Glad i hågen ringde jag Tallinn idag när jag hittat tillgänglighet på united.com både för hem-och ditresan via München och Denver. Dock var glädjen kortvarig då Tallinn inte kunde hitta mina flighter som tillgängliga. Gissar att det bara är att fortsätta leta, ringa Tallinn på repeat tills det lyckas.

Nu har jag lyckats boka en awardresa från Arlanda till Los Angeles via Chicago med SAS i Business (United economy ORD-LAX). Hemresan saknar jag dock ett leg, det är Los Angeles - Chicago som inte fanns tillgängligt. Så nu har jag en returresa från Chicago bokad, även den i SAS Business.

Nu till min fundering, tror ni det kan lossna med 2 awardbiljetter från LAX till ORD eller ska jag helt enkelt köpa den resan separat? Ligger på ca 1000-1500 SEK/person att köpa.
 

MrDollar

Medlem
Nu har jag lyckats boka en awardresa från Arlanda till Los Angeles via Chicago med SAS i Business (United economy ORD-LAX). Hemresan saknar jag dock ett leg, det är Los Angeles - Chicago som inte fanns tillgängligt. Så nu har jag en returresa från Chicago bokad, även den i SAS Business.

Nu till min fundering, tror ni det kan lossna med 2 awardbiljetter från LAX till ORD eller ska jag helt enkelt köpa den resan separat? Ligger på ca 1000-1500 SEK/person att köpa.
Du kan alltid vänta lite och se om det släpps award, du behöver inte köpa dom idag.
 

agehall

Medlem
Nu till min fundering, tror ni det kan lossna med 2 awardbiljetter från LAX till ORD eller ska jag helt enkelt köpa den resan separat? Ligger på ca 1000-1500 SEK/person att köpa.
Jättesvårt att spekulera om.

Problemet är ju att om det inte dyker upp biljetter när du vill åka, så kommer du att få betala betydligt mer än 1500kr/st för dessa nära inpå avgång.
 
Toppen