Senaste nytt

Söker biljett Stockholm - Adelaide

Voyageur

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Helst Adelaide, men Melbourne eller Sydney går bra om priset blir bättre.
  3. När vill/behöver du resa ut? Flexibel, mellan 21 Sep - 27 Sep helst. Men kan även där rucka på +/- nån dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill stanna mellan 12-15 dagar, så beroende på avresedag. Har inget exakt datum, utan är flexibel
  5. Hur länge vill du vara borta? 12-15 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business class helst. Premium eco om priset är rätt
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance eller Oneworld. Emirates eller Etihad funkar också.
  9. Vad är din budget? (per person) Helst runt 20.000-25.000kr per person.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen och kvalitén ombord. Eftersom jag har flexibilitet kring datum gör en längre layover i ena riktningen inte så mycket.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om priset motiverar det.
Behöver komma ner till Adelaide en sväng. Reser helst i business pga relativt kort restid och tidsomställning. Dessutom vet jag själv kroppsligt att jag har extremt svårt i en ekonomi stol om ett av flygen är 13-15h långt. Kan tänka mig premium ekonomi med tex Singapore Airlines om det finns ett vettigt pris, vid en snabb sökning har jag funnit priser om 15-16k vilket jag personligen tycker är dyrt för produkten kontra upplevelsen.
 

Senator

Moderator
Billigaste jag hittade i business med dina variabler är China Southern med KLM till Amsterdam och lång väntan i Guangzhou. Ligger runt 28.000kr. Har du Avios? Kanske SQ till SYD för 25.000kr och så en Avios med Qantas vidare?
 

Voyageur

Medlem
Billigaste jag hittade i business med dina variabler är China Southern med KLM till Amsterdam och lång väntan i Guangzhou. Ligger runt 28.000kr. Har du Avios? Kanske SQ till SYD för 25.000kr och så en Avios med Qantas vidare?

Precis, sist jag kollade hittade jag också flyg med SQ mot SYD eller MEL. Har lite avios att bränna på en tur o retur därifrån till Adelaide. Hittat någon avgång med Etihad för ca 23.000kr till SYD eller MEL. Fanns det fortfarande vid liv en del med Austrian/Lufthansa gruppen till Australien för ca 23.000kr?
 

squeezen

Medlem
96D17143-0290-415F-A77D-2DAB4CAADD58.png
Precis, sist jag kollade hittade jag också flyg med SQ mot SYD eller MEL. Har lite avios att bränna på en tur o retur därifrån till Adelaide. Hittat någon avgång med Etihad för ca 23.000kr till SYD eller MEL. Fanns det fortfarande vid liv en del med Austrian/Lufthansa gruppen till Australien för ca 23.000kr?
Om du kan fixa inrikes från Perth så har du ARN-Perth denna som lär ge ok med poäng...
 
Toppen