Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

lillemannen

Medlem
BC som bäst. :) Hittade denna tråden att välja säten på Turkish airline. Har nu bokat säten för resa i september på 4 legs med Turkish airline.
 
Last edited:

plover

Medlem
fick precis hjälp med detta arn-ist-znz i februari oå sas chat, föredömligt. bad också om pnr så jag kan gå in och kolla när det blir dax. mycket brs tips denna tråd - tack. På Xpertflyer står det att de inte får seatingen från TK förrän 100 dagar innan, kanske beror det på att jag har gratisversionen.
 

Maja

Medlem
Har loggat in i TK-appen och lagt in mina flighter tidigare och kunnat boka sittplatser.

Fick en klassisk tidtabelländring och mail från såväl TK som SAS där det enligt TK ska bekräftas den nya avgången. Dock kan jag inte längre logga in! Ska ange biljettnummer som börjar på 235 och vara 13 siffror. Mitt biljettnummer från SAS börjar med 117-och därefter se sedavanliga 10 siffrorna och sedan - och två siffror till.

Tips på hur jag kommer vidare? Får bara samma biljettnummer av SAS via chatten som jag redan har.
 
Har loggat in i TK-appen och lagt in mina flighter tidigare och kunnat boka sittplatser.

Fick en klassisk tidtabelländring och mail från såväl TK som SAS där det enligt TK ska bekräftas den nya avgången. Dock kan jag inte längre logga in! Ska ange biljettnummer som börjar på 235 och vara 13 siffror. Mitt biljettnummer från SAS börjar med 117-och därefter se sedavanliga 10 siffrorna och sedan - och två siffror till.

Tips på hur jag kommer vidare? Får bara samma biljettnummer av SAS via chatten som jag redan har.

Du ska använda biljett nummer som du får av SAS.
Men ersätta de 2 sista siffrorna med de 2 extra du har efter -.
Det är Turkish biljett nummer!
 

Linmet

Medlem
Kika i mailet med biljettpdfen:
1714939103184.png
 
Har man alltid två `extrasiffror ? Jag kan bara se 117-0123456789. Inget mer. Hur jag än provar logga in på Turkish lyckas jag inte.

Har du fått Turkish PRN från SAS? Det fungerar inte med PRN från SAS. Du kan be det via chat.
Jag hade andra bolag på min bokning så det kan vara så att det finns bara ett biljett nummer om du har bara Turkish på din bokningen, men jag är inte säker på det.
 
Nu har jag ett nytt PNR som SAS chat gav mig. Kommer ett steg vidare, men TK’s hemsida säger nu att biljettnummret är fel. Skall tydligen börja med 235-. Detta var inte enkelt ….
 
Toppen