Senaste nytt

Risk för no show resebyråbokning?

Hyveln

Medlem
Hej! Är 99 % säker men vill ändå dubbelkolla här. Har via supersavertravel bokat en utresa med eurowings och hemresa med norwegian till AGP. Fått ett bokningsnummer på eurowings, ett på norwegian och ytterligare ett på supersavertravel. Kommer nu åka en dag tidigare med SAS istället för eurowings. Inte finns det väl någon risk för att hemresan avbokas pga jag inte flyger utresan?
 
Så här skriver supersavertravel själva, men då du flyger med olika flygbolag och inte samma för ut- och återresa så låter det inte så troligt...
  • Flygbiljetter med flera sträckor/användningsordning
    Din tur-och-retur-biljett eller enkelbiljett kan bestå av flera flygsträckor. Enligt de flesta flygbolags villkor ska sådana flygsträckor användas i följd. Om så inte sker, är det många flygbolag som nekar transport på efterföljande flygsträckor (till exempel kan en outnyttjad sträcka på en biljett göra resten av biljetten ogiltig). Om du har en tur-och-retur-biljett och inte utnyttjar flygbiljetten för utresan, kan det hända att din flygbiljett för tillbakaresan avbokas av flygbolaget.
 

Mr Basic

Medlem
Hej! Är 99 % säker men vill ändå dubbelkolla här. Har via supersavertravel bokat en utresa med eurowings och hemresa med norwegian till AGP. Fått ett bokningsnummer på eurowings, ett på norwegian och ytterligare ett på supersavertravel. Kommer nu åka en dag tidigare med SAS istället för eurowings. Inte finns det väl någon risk för att hemresan avbokas pga jag inte flyger utresan?
Så här skriver supersavertravel själva, men då du flyger med olika flygbolag och inte samma för ut- och återresa så låter det inte så troligt...
Alternativt bokar Supersavertravel själva av hemresan när de ev får besked om no show på utresan (trots olika bolag) då du inte köpt deras superservice-paket…..
Borde inte ske men man vet aldrig med OTAs.
 

Hyveln

Medlem
Alternativt bokar Supersavertravel själva av hemresan när de ev får besked om no show på utresan (trots olika bolag) då du inte köpt deras superservice-paket…..
Borde inte ske men man vet aldrig med OTAs.
Precis, detta jag blev lite orolig för. Var inte medveten om att man inte själv kunde avboka en flight utan måste koppla in SST till en kostnad av 500 spänn. Det får bli en chansning helt enkelt!
 

Tamas

Medlem
Precis, detta jag blev lite orolig för. Var inte medveten om att man inte själv kunde avboka en flight utan måste koppla in SST till en kostnad av 500 spänn. Det får bli en chansning helt enkelt!
Jag har svårt att tro att de vill jävlas på detta sättet. Hur skulle de ens få in no-show infot? Ganska långsökt, eller?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen