Senaste nytt

Restaurangtips i Kuala Lumpur

J-Dog

Medlem
Kan hålla med föregående inlägg om The Steakhouse. Vi åt där på nyårsafton och deras entrecote var inte att leka med. Superb.

Sedan vet jag inte om det var någon tillfällig kampanj men vi fick "vouchers" till KL Opium för motsvarande 10% av totalbeloppet på vårt kvitto. Så med 140 MYR i fickan var vi tvungen att testa även den restaurangen och det var definitivt värt besöket. Vi tog en avsmakningsmeny och drack lokal öl i lerkrus. Mycket hög kvalité på maten. Väldigt bra matupplevelse överlag.
 

Per N

Medlem
Bumpar tråden, är det någon som har tips på bra restauranger som serverar Malaysisk mat i KL? Bra behöver inte betyda exklusiv utan kan lika gärna vara på en trottoar. Det vi vill ha är genuin lokal mat. Vi åker dit om 3 veckor och försöker planera vistelsen.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan hålla med föregående inlägg om The Steakhouse. Vi åt där på nyårsafton och deras entrecote var inte att leka med. Superb.

Sedan vet jag inte om det var någon tillfällig kampanj men vi fick "vouchers" till KL Opium för motsvarande 10% av totalbeloppet på vårt kvitto. Så med 140 MYR i fickan var vi tvungen att testa även den restaurangen och det var definitivt värt besöket. Vi tog en avsmakningsmeny och drack lokal öl i lerkrus. Mycket hög kvalité på maten. Väldigt bra matupplevelse överlag.

Vi fick också vouchers till KL Opium efter vårt besök på The Steak House och vete tusan hur mycket det var men det räckte till ett antal "konstiga" drinkar som var allt annat än alkoholfria :). Maten testade vi inte men den såg riktigt bra ut.

I Bukit Bintang finns det en hel del hål i väggen som fått mycket bra kritik. Som svensk undrar man vad hälsovårdsmyndigheten skulle tycka. Jag kan inte uttala mig hur genuin maten verkligen är då området kan vara lite turistiskt i vissa fall. I närheten av KL Sentral såg vi en del restauranger som såg betydligt mer lokala ut men vi testade dem inte.
 

micsjo

Medlem
Parkeringen bakom Petronas towers. Plastmöbler på asfalt. Fantastisk mat.
Eller the Fatty Crab, långt ut åt h-e i "orten" men en kul upplevelse.
Båda streetfood-aktiga med 100-tals sittplatser men maten...
 
Du missar något om du inte går på Skillet at 163.
Kan tyckas lite dyrt? Men jag tycker de är bland de bättre måltiderna i KL om man kollar på att få i sig lite "internationell standard".

Skillet @ 163

Vill du "keep it local" rekommenderar jag att du åker till ambassadområdena, där har de rätt schyssta "hål i väggen" som serverar bra och autetisk mat till en billig peng.
Finns även ett värt hotell att stanna på i detta område om du vill känna av "semester" i en storstad. Här hittar du nog KL's bästa oas och otroligt bra service. Jag väljer detta hotellet före Mandarin Oriental om syftet är relax.

Romantic Boutique Villa Kuala Lumpur, Malaysia | Villa Samadhi Kuala Lumpur
 
Väcker liv i tråden. Någon som varit i KL nyligen och som kan tipsa om restauranger i världsklass både hål i vägen som fine dining med asiatisk inriktning självklart
 

Brandten

Medlem
Zipangu för lite av det bästa Japan i SEA.

Shook! för riktigt spännande Fusion.

Limapulo för det mest autentiska.
Zipangu var stängt när vi var där
2fb36d18468695e278a4e503580363f7.jpg
 
Toppen