Senaste nytt

Resor med öl

Tamas

Medlem
Det första jag gjorde när jag körde in i Las Vegas var att besöka Total Wine & More i Town square Las Vegas för att köpa med mig lite mer svårhittade drycker att ta hem till nära och kära och så klart några ölar till.

Visa bifogad bild 149331 Visa bifogad bild 149332

Sedan hotellet för att checka in och sedan på väg till badge pickup var jag ju tvungen att stanna till på Beerhaus för att släcka törsten av allt gående det kommer att bli.

Visa bifogad bild 149334

Sen vart det CES i ett par timmar innan det var dags att åka tillbaka till hotellet för taktisk vill i en timme. En Lyft en timme senare så var jag på plats för kvällens första stopp, Able Baker Brewing. Väl där så var det bara en beer flight som fanns som alternativ.

Visa bifogad bild 149335

Trevlig anka man fick behålla. Sedan vart det en rask promenad till Nevada Brew Works i grannkvarteret. Även där blev det en flight, men även en pizza för att fylla på kolhydraterna så det skulle gå att dricka mer, mums.

Visa bifogad bild 149336

Visa bifogad bild 149338

Sedan hade jag tänkt gå till grannen HUDL Brewing Company men de höll på att stänga fastän klockan bara var 21.30. Så då var det bara att traska vidare till CraftHaus Brewery för att prova en Hop Vegas. För att sedan sluta hos Hop Nuts Brewing och en The Golden Knight.

Visa bifogad bild 149339

Visa bifogad bild 149341

Där slutar första dagen i Las Vegas, men jag hade en kväll till...
Jag ska dit i april och tänkte stanna nån annanstans och minska tiden i Vegas men det verkar att det finns anledning att ha en extra dag i Vegas :)
Tack för rapporten!
 
Vegas har lyckats bra med sin Brewery Road, det finns mycket bra både dryck och mat runt där :)

Kan tillägga att en Lyft från Tropicana där jag bodde till Able Baker gick på $18 enkel väg när jag åkte, och tillbaka från Hop Nuts $16.

Men när jag först kollade när jag kom tillbaka till hotellet från CES skulle det ha kostat $42 att åka till Able Baker, antar att det var alla som skulle ha en Lyft från CES som drev upp priset.
 
  • Gilla
Reactions: srg

srg

Medlem
Kan tillägga att en Lyft från Tropicana där jag bodde till Able Baker gick på $18 enkel väg när jag åkte, och tillbaka från Hop Nuts $16.

Men när jag först kollade när jag kom tillbaka till hotellet från CES skulle det ha kostat $42 att åka till Able Baker, antar att det var alla som skulle ha en Lyft från CES som drev upp priset.
$14 betalade jag för en Uber från Luxor till Nevada Brew Works förra sommaren.
 

palmen

Moderator
Vill man resa till Liljeholmen finns det två fina öl från Parish på Ica. Båda har funnits på bolaget i slutet på förra året, men missade det helt.

Ghost in the machine och Infinite Ghost erbjuds just nu.
20240114_143729.jpg
20240114_143859.jpg
 
Toppen