Senaste nytt

Resor med öl

Dawes

Medlem
Passar på att slå ett slag för kommande ölfestival på hemmaplan, ingen resa som är/varit för egen del men som kanske blir för någon?

Info om Noisy beerfest hittar ni här, https://www.noisybeerfest.se/
a11cf1ce096b7f68876578a6442e984f.jpg
4a30e8808b21b8fda5280ec329e19806.jpg
 

Mimer

Medlem
Det blev även en ölfestival i Cornwall, de brittiska tågen tog mig till Penryn för ett besök på Verdant Little Summer Beer Bash

[
20220723_180326.jpg


Helt galet uppbåd av bryggerier, några av "grannarna" på festivalen var Träck, Finback, North Brewing och Pöhjala.

20220723_192800.jpg


Några andra "grannar" var Northern Monk, Cloudwater, Wylam och Other Half.

20220723_182719.jpg


Sverige representerades av Stigberget.

IMG-20220723-WA0007.jpeg


Trots att det inte är helt enkelt att ta sig till Penryn, runt fem timmar med tåg från London så var det helt klart värt resan. Väldigt många goda öl från ett gäng bryggerier i vörldsklass.

Skall jag ändå försöka peka ut vinnare så blir det två, Double Dank DIPA från Cloudwater och HDHC More Citra Tham All Citra, en TIPA från Other Half. Två enastående humlejuicer.
 

Ricci

Medlem
Tänkte testa lite öl i San Diego imorgon och behöver lite snabba tips på bra ölställen.
Jag bor på IC-San Diego tänkte att jag kunde gå till de flesta ställen.
Mikkeller Tap room finns på gångavstånd från hotellet även Gaslamp district, dock vet jag inte vilka ställen som är bra där.
@palmen Jag har för mig att du har varit i detta område? :)
 

srg

Medlem
Tänkte testa lite öl i San Diego imorgon och behöver lite snabba tips på bra ölställen.
Jag bor på IC-San Diego tänkte att jag kunde gå till de flesta ställen.
Mikkeller Tap room finns på gångavstånd från hotellet även Gaslamp district, dock vet jag inte vilka ställen som är bra där.
@palmen Jag har för mig att du har varit i detta område? :)
Mikkeller och Ballast Point ligger nära varandra i Little Italy, bara ett stenkast från IC ligger Karl Strauss.

Annars skulle jag rekommendera en snabb taxi upp till North Park och gå längst 30e gatan som är kantad med bryggerier.

fe721b3629cfd49ba209cd09d2dbfa2a.jpg
 

palmen

Moderator
Tänkte testa lite öl i San Diego imorgon och behöver lite snabba tips på bra ölställen.
Jag bor på IC-San Diego tänkte att jag kunde gå till de flesta ställen.
Mikkeller Tap room finns på gångavstånd från hotellet även Gaslamp district, dock vet jag inte vilka ställen som är bra där.
@palmen Jag har för mig att du har varit i detta område? :)
Jag hade nog dragit norr om stan, kanske börja hos Pure, sen finns massor av bryggerier på gångavstånd.

Annars är väl North Park och 30e gatan som gäller. När jag varit där har jag haft locals som kört runt mig så kan inte påstå att jag haft direkt bra koll var vi var :rolleyes:
 

Mimer

Medlem
För en sådär tio år sedan så bodde jag i Putney i södra London, en för mig tämligen vanlig promenad på den tiden var att gå via Battersea Park/Power Station och sedan via någon av broarna över Thamsen för att leta mig vidare in mot centrala London.

Idag var jag för första gången sedan dess tillbaka i området kring Battersea och kunde konstatera att enormt mycket hade hänt sedan dess, ett allmänt ansiktslyft kompletterat med många nya byggnader med spännande arkitektur.

Men även ett bryggeri/tap room som jag fram tills idag varit omedveten om, Battersea Brewery., precis vid Chelsea Bridge på södra sidan av Thamsen. Givetvis blev det ett besök.

20220725_121847.jpg


20220725_122242.jpg


20220725_122217.jpg


På menyn idag stod fyra egna öl (och en hel del gäster på flaska och burk).

20220725_133656.jpg


Till vänster Scotish Ale, till höger Where''s George (DIPA).

imgly_5398096099177976664.jpg


Till vänster A.S.S (Sour), till höger Glasgow Mega Snake (BIPA, gillade verkligen det namnet på en öl).

20220725_130141.jpg


Skall jag vara helt ärlig så har jag druckit bättre öl på andra tap room i London men är du på besök i detta nu spännande område så se till att inkludera ett besök på Battersea Brewery.
 
Last edited:

Jompa

Medlem
Tänkte testa lite öl i San Diego imorgon och behöver lite snabba tips på bra ölställen.
Jag bor på IC-San Diego tänkte att jag kunde gå till de flesta ställen.
Mikkeller Tap room finns på gångavstånd från hotellet även Gaslamp district, dock vet jag inte vilka ställen som är bra där.
@palmen Jag har för mig att du har varit i detta område? :)

Kan rekommendera half Door brewing co.
Mycket bra öl!
 
Toppen