Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

fcx

Medlem
Jag tycker normalt att Finnair har en bra service men vad de har till Doha är ett stort skämt.
Hoppas att Qatar avslutar sitt samarbete med dem ASAP, för detta är inte bra.
Som van Finnair-resenär så ifrågasätter jag inte alls vad du säger, men vad är det som är dåligt ombord just på denna linje?
 

Ricci

Medlem
Som van Finnair-resenär så ifrågasätter jag inte alls vad du säger, men vad är det som är dåligt ombord just på denna linje?
Ointresserade, frågar inte om det kan vara något mer, gömmer sig i galley etc...
Förra gången var vi 8 pax i business och denna gång runt 12 pax, så det är inte så att det var mycket att göra.
Detta ser jag inte på andra flyglinjer med Finnair, så det är märkligt.
Nu passade tyvärr inte tiden med de andra Qatar flygen, men flyget hem blir 100% Qatar.
 

Tonton

Medlem
Tråkigt att höra! Men det känns mer som du har haft otur med ett crew i dålig dagsform, än annat? Jag skulle inte säga att det är specifikt för linjen.


Har flugit ARN-DOH i Business två gånger nu den senaste månaden, och måste säga att jag har varit supernöjd båda gångerna.

Maten, god.
Dryck, god.
Service, supertrevlig kabinpersonal. De kom och frågade ifall jag ville ha påfyllning etc kontinuerligt.
Medpassagerare - Första gången var bäst, för då var det tillsammans med @sembl :D

Jag har personligen aldrig flugit QR i Business, men utifrån min erfarenhet att fluga Business med olika bolag så var det ingenting på denna sträckan med Finnair om stack ut åt det dåliga hållet.
 

AABack2ARN

Medlem
Hade som sagt inte superhöga förväntningar på Finnair-flyget mellan Arlanda och Doha men blev SUPERPOSITIVT överraskad. Underbar crew som älskade att ge service. Blandning av personal med några svenskar, spansk kabinchef och lite andra nationaliteter. Visst kanske det underlättade att vi var 10 personer i C men just den personalen hade fixat ett fullsatt C utan större problem.

Maten bra, drickan bra och hårdvaran är vad den är.

Vi var lite sena (vilket kanske mest beror på att Finnair inte vill flyga över Iran/Irak just nu) men det hanterades ok.

Däremot är det något knas med hur flygen, QR respektive AY, ligger upplagda i systemen för incheckningen krånglade och preseating var omöjligt att få till (även om jag inte kämpade stenhårt).

Hemresan var med Qatar och, ja, det är en lite "lyxigare" känsla ombord men personalen är legosoldater som kan vara jättetrevliga eller ganska avslagna i sin service. Maten och drickan är nog snäppet bättre hos Qatar jämfört med Finnair.

Så enligt mig har Finnair inget att skämmas för
 
Toppen