Senaste nytt

Problem med Le Club Accor app och site

tomten

Medlem
Är det någon annan som dom senaste dagarna haft mycket problem med App och Hemsida? jag har fått många felmedelanden och fått fram rum som tilgängliga men när man klickar boka så står det att det ej är tillgängligt.

Är detta ett nytt fenomen eller har det varit så ett tag?
 
Jag hade problem med hemsidan för ungefär en månad sedan då jag skulle gå in och avboka en bokning och boka annat nytt. Till en början kunde jag inte göra något alls. Efter ett tag gick det bra att boka nytt, men att avboka var stört omöjligt. Jag ringde istället till hotellet som sa att de inte heller kunde avboka eftersom bokningen var gjord på Accor hemsida.

Efter någon dag provade jag igen och då gick det.

Nu har jag inte varit inne på ett tag så jag loggade precis in för att testa och det gick bra, men jag gjorde inga bokningar så det kan jag inte säga något om.
 
Ett Ibis Budget i en europeisk stad avbokade en bokning på ankomstdagen trots att jag hade gjort online check in dagen innan. Hävdade att jag inte hade uppgett ett kreditkort vid bokning, vilket jag hade eftersom man knappar in det vid online check in.

Hotellet sades först vara fullt vid ankomst men efter ett tag kunde jag visst få ett rum till högre pris. Rent bullshit för att kunna ta dubbelt betalt. Såg i reviews nu efteråt att andra råkat ut för samma sak på samma hotell.

Orkade inte tjafsa så bokade bara ett Hilton i samma stad för högre pris, för att sova gott. Men vad gör man i efterhand? Ta det med Accor centralt känns lönlöst... Reseförsäkring?
 
Toppen