Senaste nytt

Prisvärt boende Gdansk?

jerixon

Medlem
Glider dit nästa helg igen.
Blir en natt på Radisson och en på Hampton In Oliwia som är helt nyöppnat.
Billig natt för att få stay till Hilton för under 400 sek.
 

011430121

Medlem
En fråga jag väljer mellan Hilton och Scandic
Vilket ligger mest ”mest mitt i”
Om jag fattar det hela, är det ca 15 minuters promenad till närmsta buss/spårvagn från Hilton
Har aldrig besökt Gdansk förut.
 

MLC

Medlem
En fråga jag väljer mellan Hilton och Scandic
Vilket ligger mest ”mest mitt i”
Om jag fattar det hela, är det ca 15 minuters promenad till närmsta buss/spårvagn från Hilton
Har aldrig besökt Gdansk förut.
Scandic har jag inte koll på men Hilton ligger väldigt bra till tycker jag, precis vid vattnet och nära centrum.
 

Rickard_O

Medlem
En fråga jag väljer mellan Hilton och Scandic
Vilket ligger mest ”mest mitt i”
Om jag fattar det hela, är det ca 15 minuters promenad till närmsta buss/spårvagn från Hilton
Har aldrig besökt Gdansk förut.
Scandic ligger inte jättebra till det heller sett utifrån stadskärnan, "vanliga" Hilton är helt okej men inte optimalt.
Hampton by Hilton har toppenläge mitt i stan om du kan tänka dig att bo där, rummen va förvånansvärt trevliga för att va ett Hampton, stora rum och stora sängar :)
Hade gjort som @jerixon säger och åkt Bolt alternativt Uber om du ska sträckor som inte är på gångavstånd, sällan dyrare än 30-40:- per resa.
 

jerixon

Medlem
Hampton ligger bättre absolut men Hilton är ett mycket trevligare hotell.
bra spa och skön pool uppe vad taket och extremt najs frulle.
Dock inga problem för mig med Hampton.

Min nya favorit i stan är dock Radisson Hotel & Suites Gdansk som ligger ute i nybyggda delar i hamnen.

Men Gdansk är väldigt lite så det mesta är promenadbart :)
Scandic ligger inte jättebra till det heller sett utifrån stadskärnan, "vanliga" Hilton är helt okej men inte optimalt.
Hampton by Hilton har toppenläge mitt i stan om du kan tänka dig att bo där, rummen va förvånansvärt trevliga för att va ett Hampton, stora rum och stora sängar :)
Hade gjort som @jerixon säger och åkt Bolt alternativt Uber om du ska sträckor som inte är på gångavstånd, sällan dyrare än 30-40:- per resa.
 

Doctor-X

Medlem
En fråga jag väljer mellan Hilton och Scandic
Vilket ligger mest ”mest mitt i”
Om jag fattar det hela, är det ca 15 minuters promenad till närmsta buss/spårvagn från Hilton
Har aldrig besökt Gdansk förut.

Hilton Gdansk är mitt to go hotell i Gdansk! Precis @jerixon skriver är frukosten grym (separat Diamond del med fri ala catré - egg Benedict!) samt att takbaren + pool/spa (också på taket) är grymt! Fått en del trevliga uppgraderingar och välkomstgåvor, dock aldrig svit (trots att jag nog har 50+ nätter där).

Scandic ligger för tråkigt och är som bäst motsvarande till ett mediokert svenskt Scandic. Skippa det!

Som redan påtalats kör Bolt/Uber eller den nya tjänsten FreeNOW (typ alltid någon typ av promo med 10% av eller dylikt). Spårvagnen är dock trevlig, men skulle hellre köra taxi. Vet inte vad du ska göra i Gdansk men nu förtiden finns allt i centrum.
 

Rickard_O

Medlem
Hampton ligger bättre absolut men Hilton är ett mycket trevligare hotell.
bra spa och skön pool uppe vad taket och extremt najs frulle.
Dock inga problem för mig med Hampton.

Min nya favorit i stan är dock Radisson Hotel & Suites Gdansk som ligger ute i nybyggda delar i hamnen.

Men Gdansk är väldigt lite så det mesta är promenadbart :)
Jo jag brukar också bo på Hilton när man är där på en weekend och priserna är humana!
Mina två senaste MR till Gdansk har det blivit Hampton när man är själv och priserna är hälften av Hilton och blev positivt överraskad av hur bra rummen va!
Bra mycket bättre än Hampton vid flygplatsen som är typ hälften så stora
 
Toppen