Senaste nytt

Pontus innan avgång från T2?

FlyFly

Medlem
Hej,

Försökt söka men hittar inget relevant, den som kan hitta får gärna visa mig rätt.
Om en flyger till USA från T2 men vill sätta sig på Pontus innan, hur gör man och vad bör man tänka på?

OBS, flyget går så pass tidigt att Aurora i T2 inte ännu öppnat, Pontus öppnar fördelaktigt kl 05.

Vänligen.
 

FlyFly

Medlem
Ta transferbussen mellan T2 och T5. Går dock inte förrän kl 06 enl swedavia.
Jag noterade nedan, där man nämner att för resor Non Schengen så finns en buss som går inom Terminal 5, därav tyckte jag att det var oklart. Men bussen går alltså att ta från T5 till T2, även fast man inte reser inom Schengen?

Transferbuss mellan Terminal 2 och Terminal 5​

Resor inom Schengen
För dig som ska resa inom Schengen mellan Terminal 2 och Terminal 5 finns en transferbuss som stannar vid gaterna 61C, T11 och F5.
Bussen trafikerar dagligen mellan 06:00-22:00. Påkalla upphämtning genom att trycka på knappen vid transferhållplatsen. Bussen kommer inom 20 minuter.

Resor Non Schengen
För dig som reser inom Terminal 5 Non Schengen finns en transferbuss som går mellan gate F1 och gate 24.
Bussen trafikerar dagligen mellan 06:00-22:00. Påkalla upphämtning genom att trycka på knappen vid transferhållplatsen. Bussen kommer inom 20 minuter.
 

AABack2ARN

Medlem
När går detta flyg? I dagsläget avgår inga Non-Schengen flyg från T2 och även om ryktet säger att de skall återstartas i januari 2023 så är det väl knappast direktflyg till USA som kommer avgå därifrån. Är det så att en ska flyga till USA via London med första BA-flighten (som väl går 7.05 vissa dagar)?
 

Hachans

Medlem
Vad du än väljer så se till att ha mycket god marginal. Den där bussknappen fungerar inte alltid (touchskärmen typ aldrig) och det finns ingen personal att rådfråga. Om man trycker på knappen och dispatchern inte bekräftar (det bara snurrar på skärmen) av någon anledning, så får man vänta i tjugo minuter innan den blinkande gröna knappen går att trycka på igen. Det hjälper inte att avbryta heller.

Det kan bli lite stressigt och småirriterat har jag hört av en kompis.
 

FlyFly

Medlem
När går detta flyg? I dagsläget avgår inga Non-Schengen flyg från T2 och även om ryktet säger att de skall återstartas i januari 2023 så är det väl knappast direktflyg till USA som kommer avgå därifrån. Är det så att en ska flyga till USA via London med första BA-flighten (som väl går 7.05 vissa dagar)?
Korrekt.
Arlanda - London - San Diego kl. 07.05
Vad du än väljer så se till att ha mycket god marginal. Den där bussknappen fungerar inte alltid (touchskärmen typ aldrig) och det finns ingen personal att rådfråga. Om man trycker på knappen och dispatchern inte bekräftar (det bara snurrar på skärmen) av någon anledning, så får man vänta i tjugo minuter innan den blinkande gröna knappen går att trycka på igen. Det hjälper inte att avbryta heller.

Det kan bli lite stressigt och småirriterat har jag hört av en kompis.

Hmm, låter som mycket strul för ett loungebesök.
 

palmen

Moderator
Korrekt.
Arlanda - London - San Diego kl. 07.05


Hmm, låter som mycket strul för ett loungebesök.
Det där är bara att glömma, även om det i teorin kanske går att klara av det så skulle inte jag vilja riskera hela resan pga ett loungebesök 5 på morgonen i en annan terminal. Det är som gjort för att det ska bli något strul.
 
Toppen