Senaste nytt

Poängbokning eller ej? Hur optimerar man bäst värdet av sina Hilton Honors poäng?

PopLars

Medlem
Någon som har ett bra tips på att snabbt få in 2500 poäng? Har 237500 men skulle behöva komma upp i 240000 för att boka hotell i januari.
Har bokningar i början på december, men orolig att tillgängligheten försvunnit till dess.
 

taxvalp

Medlem

GOTBound

Medlem
Någon som har ett bra tips på att snabbt få in 2500 poäng? Har 237500 men skulle behöva komma upp i 240000 för att boka hotell i januari.
Har bokningar i början på december, men orolig att tillgängligheten försvunnit till dess.
Om du bor i eller nära Stockholm ger en natt på Slussen med Power up Promotion och ev tier bonus mer än det du behöver, ex min senaste natt:
1DAB3D09-B9E3-4A32-92F5-B029D2038113.jpeg
 

jerixon

Medlem
Jag har en viktig faktor när jag räknar på mina resor.
Hur är loungen och vad får jag ut av den?

På vissa semestrar gillar man ju att öla på rätt så bra och bara chilla. Finns lounger runt om i världen där jag varje fall klarar att käka mig mätt och må bra en dag utan problem. Där av kan jag tänka mig att lägga lite mer poäng på de ställen då det sker en stor besparing i övrigt. (jag kommer aldrig åka på semester med min fru utan att köpa 5-10 alkoholhaltiga drycker/ läsk osv per dag).
I övrigt tycker jag för standardrum att kalkylen med 5 cent per poäng är ganska basic men cashar allt under 800 spänn normalt oavsett för att få lite flow på poängen.

Har en redemption som kommer nu om 2 veckor. 10 nätter för 290k poäng på Hilton Malta.
Cashpriset för avbokningsbar rate var på runt 250usd / natt vid bokningstillfället och jag fick således ut både ett bra value per cent och en grym lounge för poängen.
Det är i mitt tycke de bästa redemptions :)
 
Toppen