Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

folo

Medlem
Svaret finns nog på någon av de 288 sidorna, men gått bet på att hitta det i SAS T&C :D Har en inrikes poängbokning, funderar ev på att lägga ett bud och betala med kontanter, får man några poäng överhuvudtaget om uppgraderingen går igenom? Vill fylla konto med lite småslattar.
Ja, du får poäng, även på poängbiljett.

Rubrik SAS UPGRADE
 

Mr Basic

Medlem
Har lagt ett bud på uppgradering på en flight i mitten på november men får nytt Amex-kort strax, finns det ngt enkelt sätt att ändra kort på budet?
Ingen ko på isen då jag kan använda gamla kortet november ut.
 
Jag hade lagt ett bud om uppgradering PLUS till Business från IAD. Jag fick följande svar ung. 5,5 timmar före avgång:
"Vi har tyvärr inte kunnat hantera ditt bud på en uppgradering av din SAS-bokning...".
Rubriken på mailet var: "SAS Upgrade - Ditt bud är tyvärr ogiltigt".

Är det så här man får besked om att budet inte räckte till (förlorad budgivning) eller är det något som har gått fel?
 
Är det så här man får besked om att budet inte räckte till (förlorad budgivning)
Ärenederaden brukar se ut så här för mig:
"SAS Upgrade - Ditt bud räckte inte till en uppgradering"

Jag råkade ut för ett "knas" för några veckor sedan. Fick inget mail alls angående resultatet för mitt bud. Vilket förstås visade sig vara ett förlorad bud. Felanmälde till Diamond-supporten och hoppas att buggen åtgärdas.
 
Ärenederaden brukar se ut så här för mig:
"SAS Upgrade - Ditt bud räckte inte till en uppgradering"

Jag råkade ut för ett "knas" för några veckor sedan. Fick inget mail alls angående resultatet för mitt bud. Vilket förstås visade sig vara ett förlorad bud. Felanmälde till Diamond-supporten och hoppas att buggen åtgärdas.

Jag har skrivit till SAS nu och bett dem förklara vad detta betyder. Ingenting kommer så klart att ändras just nu, men det kan ändå vara bra att veta varför det blivit så här, både för dem och för mig.
 

Hubert

Medlem
Jag har skrivit till SAS nu och bett dem förklara vad detta betyder. Ingenting kommer så klart att ändras just nu, men det kan ändå vara bra att veta varför det blivit så här, både för dem och för mig.
Jag har ett bud på uppgradering i december och har just nu diamondtillägg på budet. När budet blir skarpt kommer jag att ha ramlat ner till guld. Undrar om det är en sådan sak som kan ställa till det för SAS IT? Man kanske borde lägga nytt bud när jag är guld för säkerhets skull...
 
Jag har skrivit till SAS nu och bett dem förklara vad detta betyder. Ingenting kommer så klart att ändras just nu, men det kan ändå vara bra att veta varför det blivit så här, både för dem och för mig.

Ungefär 18 timmar före avgång så slängde jag in en utgående slatt på 2000 poäng till på mitt bud för att säkra att jag skulle bli uppgraderad, men det sket sig alltså. Normalt sett så kan man ändra sitt bud fram till 6 timmar före avgång, men om man har specialmat som jag så är det 25 timmar som gäller. Tyvärr så står det inte tydligt på hemsidan att det är detta som gäller. Däremot så står det att specialmåltiden inte följer med om man blir uppgraderad. Det fick åtminstone mig att tro att det är samma regler som gäller om man har specialmat. Men om man läser de detaljerade villkoren så står det att det är 25 timmar för dem med specialmåltid. Varför det är så, om man ändå inte får behålla den, förstår jag inte riktigt.

Svaret man får av chatroboten Turi är dock att man kan ändra sitt bud fram till 48 timmar före avgång, för alla. Detta är dock fel och det bekräftade även kundtjänst så det kan man ju hoppas att de uppdaterar.
 

Kris

Medlem
"Säkra guldet med ett vinnande bud" :)


Screenshot_20231121-164126.png
 

eddo

Medlem
"Säkra guldet med ett vinnande bud" :)


Visa bifogad bild 147875
Eller genom en flygning i Go Pro/Plus smart/Business smart. Vem blir först att boka Go Pro och köra SAS upgrade till Business för 60.000p x 2? ;)

Edit: även i Go smart tydligen till/från Peking/Chicago/Washington, Plus Pro inom Europa samt Go Pro och alla Plus/Business till Boston/New York/Toronto haha. :D
 

Attachments

  • Screenshot_20231121-172918.png
    Screenshot_20231121-172918.png
    202,8 KB · Visningar: 115
Last edited:
Toppen