Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Jannes

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-TKU
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare
: 1
När: April 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Wow! Sådan skillnad på en 40 minuters flight med bara kaffeservering... Orsak är nog förseningen på 3h30min och så kraftig överbokning att det skickades SMS med erbjudande att åka via RIX mot 150€ och anlända en ytterligare timme senare.
 

pswe

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-TKU
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare
: 1
När: April 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Wow! Sådan skillnad på en 40 minuters flight med bara kaffeservering... Orsak är nog förseningen på 3h30min och så kraftig överbokning att det skickades SMS med erbjudande att åka via RIX mot 150€ och anlända en ytterligare timme senare.
Låter som en EU-kompensation på den. Märkligt lång försening när maskinen var på plats i tid, vad skylldes det på?
 

ARN01

Medlem
I o m att det hänt mig en gång på ~100 flighter som EBG tycker åtminstone jag det är rätt trevligt att bli uppgraderad…
Haha, håller verkligen med… icke long haul har jag blivit uppgraderad en gång, Rom från Köpehamn medans long haul lyckligtvis hänt otaliga gånger. Detta på 500+ SAS flighter under ca 15år så exklusiviteten att bli uppgraderad på short/medium haul ska inte underskattas!
 

Jannes

Medlem
Låter som en EU-kompensation på den. Märkligt lång försening när maskinen var på plats i tid, vad skylldes det på?
ES-ATC som skulle flyga TKU-ARN 14:45 blev kvar i Åbo och stod på backen när vi anlände. Detta måste ha skapat en domino-effekt där vi var tvungna att vänta in planet från Ronneby.
IMG_4521.jpeg
 
Toppen