Senaste nytt

Penang, Zanzibar, Cartagena, Aruba, Langkawi... var åka jul/nyår 2018?

Steve

Medlem
...Aruba, Langkawi.... ja ni förstår, ser egentligen väderstreck som irrelevant. Värme och bad centralt. Skulle resmål kunna kombineras med Star Alliance och kanske Hilton vore ett plus men inte nödvändigt. (Bali var aktuellt tills vulkanen skulle få för sig att vakna igen)

Blev ingen resa till varmare plats under detta års mörka månader. Miami är bokat över påsken så helt resfri är inte vinterhalvåret. Har nu börjat kika på var jul/nyår ska spenderas 2018. Vi är 2 vuxna och 4 barn i åldrar 7-14 år och det är sol och bad i fokus. Var i Thailand förra året men vill helst testa något annat resmål.

Har fått förslag i vänkretsen på Zanzibar eller Cartagena, det är resmål som de själva planerar för nästa år men jag vill gärna ha fler alternativ.

Så forumvänner, kom gärna med förslag, tips och era erfarenheter från antingen de listade platserna eller ställen jag inte själv tänkt på.
Tack på förhand för input!
 

Steve

Medlem
Var på Zanzibar senast förra veckan och har bott till och från i Västindien senaste 10 åren. Lite mer specifikt vad är du ute efter?
Om man jämför Zanzibar och Karibien (något grovt kanske, tipsa gärna om guldkorn) som helhetsupplevelse, vilket rankar du högst?
Har bekanta som tänkt åka till Cartagena, vet du något om det?
Övrigt av intresse:
- Stabilt väder (gärna 30 grader varmt)
- Restauranger
- Städer/hotell/resmål
- Restid
- Prisnivåer för boende/mat etc.

Är tacksam för alla tänkbara tips:)
 

rvarttinen

Medlem
Har det blivit någon tripp till Zanzibar för dig @rvarttinen ?
Nej - inte än, men vi har undersökt möjligheterna .. brukar göra en del research och därefter planera lite så vi har någotsånär planer redo när vi bestämmer oss. Vissa destinationer kräver mer av planering, andra mindre. Zanzibar med omnejd finns i listan, men även Karibien (kanske högre upp ..). Vi kommer åka tillbaka till Maldiverna (varit där tre gånger hittills).
Men, hur som haver, så låter jag mig inspireras av det som skrivs på forumet och ibland har vi fått uppslag som vi inte hade tänkt på om det inte vore för bra input från övriga här på BC!
 

squeezen

Medlem
Nu vet jag inte vilken flygplats du planerar åka ifrån @Steve men Qatar kör en flash sale från CPH, så nu till vad som kanske är "on topic". Penang är med just nu för bra peng (business class):
upload_2017-11-28_13-39-33.png
 
Toppen