Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

AABack2ARN

Medlem
Nu tror jag inte flygbolag bara byter terminal lite på egen vilja utan det är troligen ett ganska stort pussel som Heathrow behöver synka. Vet inte hur läget ser ut på T4 men om det finns tillräcklig kapacitet är kanske flytten inte så dramatisk. Men om något bolag måste från T4 till T2 så vete tusan hur enkelt det kommer bli.

Är det inte dessutom så att bolagen som nyttjar T4 får under normala omständigheter både starta och landa från södra runway? Det ser i alla fall ut så när man sitter i Galleries First på LHR och tittar ut över runway ;) Och i så fall måste det också finnas runwaykapacitet för en stor spelare som SAS?

T3 tror jag inte är ett alternativ om det inte är så att någon från den terminalen desperat vill flytta till T2.
 

Tomas E

Medlem
Är det inte dessutom så att bolagen som nyttjar T4 får under normala omständigheter både starta och landa från södra runway? Det ser i alla fall ut så när man sitter i Galleries First på LHR och tittar ut över runway ;)
Det kan väl inte stämma? LHR kör väl alltid med starter från ena banan och landningar på den andra (även om det varierar vilken som är vilken)?
 

Ricci

Medlem
Om nu SAS stannar kvar på LHR T2" ett tag, så skulle det vara intressant att veta vilken lounge de kommer erbjuda till sina kunder?
 

Tomas E

Medlem
Om nu SAS stannar kvar på LHR T2" ett tag, så skulle det vara intressant att veta vilken lounge de kommer erbjuda till sina kunder?
Det är väl otroligt enkelt att svara på? Samma lounge som i bl.a. Barcelona, alltså "ingen alls". ;)
Men det finns en Plaza Premium för de som har bl.a. Amex Platinum. (Förr funkade den med Priority Pass, men det gör den väl inte längre.)
 

Ricci

Medlem
Det är väl otroligt enkelt att svara på? Samma lounge som i bl.a. Barcelona, alltså "ingen alls". ;)
Men det finns en Plaza Premium för de som har bl.a. Amex Platinum. (Förr funkade den med Priority Pass, men det gör den väl inte längre.)
Tja, BA tackar så mycket för för den fina gåvan :) .
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan väl inte stämma? LHR kör väl alltid med starter från ena banan och landningar på den andra (även om det varierar vilken som är vilken)?

Får nog korrigera mig själv.

Jag vet dock att jag suttit i loungen och sett plan ämnade för terminal 4 landa på södra runway (dvs 09R) medan andra plan startat från samma runway. Just detta syns väldigt bra från Galleries First ;) Men det är nog inget givet undantag utan kanske enbart när möjlighet funnits. Tittar jag på FR24 just nu är det helt klart så att planen till T4 landar på norra runway (27R) och korsar södra runway någonstans på mitten.

Av olika anledningar har jag spenderat "utökad tid" under dagtid i Galleries First främst under lördagar och söndagar och i slutet av besöken tenderar saker bli lite lagom champagneluddiga ;)
 

Jannes

Medlem
Beroende på hur många plan är i holding pattern, kan det vara att man låtit ett antal plan landa på 09R för att sedan återgå till vanlig ”easterly” med avgångar på 09R endast. Speciellt om de landande planen ska till T4 så kan det vara effektivt.
 
Toppen