Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Fredrik

Medlem
Idag räcker det med 10 inrikes resor för Silver. Inte så insatt i Flying Blue, men det krävs väl 50 inrikes (ekonomi) för Elite om jag förstår det rätt?
Det är korrekt att det krävs 50 inrikes för SkyTeam Elite , dvs motsvarande EBS. Just inrikes är ingen stark sida i Flying Blue.
 

mha321

Medlem
10 inrikes eller ett amex kort. Eller ett mastercard och lite avrundning. Ska man aligna mot flying blir är det nog ännu viktigare att ta bort status från kreditkort och hyrbilar tror jag.
 

pswe

Medlem
Det är nog rimligt att väga in respektive marknadsförutsättningar i detta.
Den nederländska inrikesmarknaden är rimligt begränsad och i Frankrike är mycket av inrikesflyget belagt med kraftiga restriktioner.
Norskt och svenskt inrikesflyg har helt andra förutsättningar.
 

airac

Medlem
Det är nog rimligt att väga in respektive marknadsförutsättningar i detta.
Den nederländska inrikesmarknaden är rimligt begränsad och i Frankrike är mycket av inrikesflyget belagt med kraftiga restriktioner.
Norskt och svenskt inrikesflyg har helt andra förutsättningar.
Nederländerna saknar helt inrikes sedan många år tillbaka. Sista som jag minns fanns var Schiphol-Maastricht.

Frankrike har ju helt annan geografi och befolkningstäthet än Skandinavien så det är helt olika marknader. Jag tror vi är flera som är nyfikna om man hittar en bra affärs och lojalitetsstrategi kring det. Hade jag inte varit ett år från LTG hade jag redan gett upp den här leken.
 

GOT-XXX

Medlem
10 inrikes eller ett amex kort. Eller ett mastercard och lite avrundning. Ska man aligna mot flying blir är det nog ännu viktigare att ta bort status från kreditkort och hyrbilar tror jag.
Vad jag förstår har väl flying blue också kreditkort (från Amex) som ger en viss mängd XP automatiskt varje år.
 

mha321

Medlem
Vad jag förstår har väl flying blue också kreditkort (från Amex) som ger en viss mängd XP automatiskt varje år.

Till exempel i Nederländerna så ger AMEX Flying Blue Silver 15XP/pa, Gold 30XP/pa och Platinum 60XP/pa.
Ha, I stand corrected. Jag trodde de bara hade kort med xp i USA. Då minskar ju risken lite för att de skulle ryka i en anpassning.
 
Toppen