Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

Tillbaka på Downtown Camper och fick återigen uppgradering till rum 731. Det är Grand Camper Suite. Bokat spacious double för poäng i grunden, bor endast 1 natt.
20220922_152821.jpg

20220922_173001.jpg
 

Lasse6

Medlem
Uppmärksammade även att Scandics medlemsavdelning fortsätter att briljera då jag bad receptionen igår att lägga in mitt Finnair-nummer så jag kunde "dubbeldippa". Hon bakom disken säger: Det är redan fixat ser jag här.
Haft problem med att tidigare hotell missar detta, eller gör fel så medlemservice sa att de skulle hålla koll på mina framtida bokningar, uppskattas!
Detta med Finnair känner jag som ett återkommande problem, 6 vistelser av 10 får jag påminna medlemsservice om att poängen saknas.
Tror det r lite si också med kunnandet hur man lägger in detta och att det faktiskt till skillnad mot EuroBouns är tillåtet med både Friends och Finnair.
 
Detta med Finnair känner jag som ett återkommande problem, 6 vistelser av 10 får jag påminna medlemsservice om att poängen saknas.
Tror det r lite si också med kunnandet hur man lägger in detta och att det faktiskt till skillnad mot EuroBouns är tillåtet med både Friends och Finnair.
Korrekt, den infon jag fått är att Scandic skickar "filen" till Finnair på måndagar för intjäningen föregående vecka. Nu för en månad sedan hade dom en längre backlogg efter sommaren. Men när jag väl uppmärksamma dom tog det knappt 48h så hade jag poängen inne.

Har ändå bott in 50 000 Finnair-poäng från Scandic i år mellan Mars och September.
 

Lasse6

Medlem
Jo så är det tydligen, men det är vissa hotell som utmärker sig med att "glömma bort/inte kunna" registrera Finnair.

Har själv 58000 poäng just nu men i verkligheten ska det vara 66500 :)
 
Förra veckan checkade jag in på Scandic Crown i Göteborg för 4 nätter. Största välkomstgåvan jag någonsin fått på ett Scandic. Sponsrat av marabaou, 250 gram choklad.

Tyvärr var detta en av de sämre vistelserna. Man kör renovering på hotellet mellan 08-17. Spa och gym är stängt samt att varje frukostpåse jag och kollegorna fick hade produkterna i utgånga datum. Trotts flera tillsägelser under veckan var sista droppen på fredag morgonen när jag fick ost med utgångsdatum 10 dagar innan. Responsen från klagomålet per e-mail när jag meddelade dom att jag väljer att byta hotell kommande 5 veckorna i Göteborg.
Screenshot_20221125_081047.jpg

Nu vet jag att en del saker som yoghurt klarar sig bra någon dag efter osv. Men osten som exempel hade det börjat bildas kristaller på ytan.

20221114_134530.jpg

20221118_073527.jpg
 
Nu kan jag summera år 2022 med att jag på ca 10 månader (från 28 februari 2022) har lyckats med 149 fysiska nätter hos Scandic. Det blev totalt 187 statusnätter på kontot med dubbla nätter kampanjen i våras och 495 425 baspoäng. Ca 21 000kr i restaurangvouchers har använts.

Tack vare dubbeldip där man samtidigt som man tjänar poäng på Scandic friends även kan få 500 poäng hos Finnair per betald natt hos Scandic. Har lyckats dragit in 73000 poäng på det:cool:

Jag fick med mig mina 8 andra kollegor att bo på Scandic också och nu när året är slut är 4 av RED Level (inklusive jag) och 4 är Top-Levels. Så något gott mot Scandic har man ändå gjort i år;)

Vart man hamnar 2023 vet jag inte riktigt än, men några hotellnätter lär det bli.
 
Hur är det med Red Level nu? Har det tillkommit/försvunnit några förmåner senaste åren? Var Red tidigare, men är "bara" Top nu. Är det fortfarande 3x intjäning och fri frukost som är största skillnaden mellan Top och Red? Funderar på om det är läge att gå för ett Red igen nu då dom kör dubbla nätter kampanjen igen (har för tillfället 70 intjänade nätter för senaste 12 månaderna). Fortfarande 85 nätter som gäller?
 
Hur är det med Red Level nu? Har det tillkommit/försvunnit några förmåner senaste åren? Var Red tidigare, men är "bara" Top nu. Är det fortfarande 3x intjäning och fri frukost som är största skillnaden mellan Top och Red? Funderar på om det är läge att gå för ett Red igen nu då dom kör dubbla nätter kampanjen igen (har för tillfället 70 intjänade nätter för senaste 12 månaderna). Fortfarande 85 nätter som gäller?

Jao allt stämmer. Gratis co-working samt ge bort topfloor är ju ok med.
 
Nu väntar man med spänning efter att ha gjort 149 hotellnätter under 2022 och det störtdök och lika många nätter har inte blivit av under 2023 enligt tänkt plan. Har ca 107 nätter registrerat på kontot senaste 12 månaderna och RED Level skall gå ut 31 Maj, eller snarare räknas om ifall jag får behålla statusen ett år till.

Ska bli intressant att se. Jag passar på och äter så många frukostar jag kan just nu innan man kanske tappar den förmånen :eek:
 
Nu väntar man med spänning efter att ha gjort 149 hotellnätter under 2022 och det störtdök och lika många nätter har inte blivit av under 2023 enligt tänkt plan. Har ca 107 nätter registrerat på kontot senaste 12 månaderna och RED Level skall gå ut 31 Maj, eller snarare räknas om ifall jag får behålla statusen ett år till.

Ska bli intressant att se. Jag passar på och äter så många frukostar jag kan just nu innan man kanske tappar den förmånen :eek:
Det är ju 85 nätter som gäller för RED, så det bör ju inte vara några problem att återkvalificera för din del.
 
Toppen