Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

agehall

Medlem
Nordic choice har väl inte kalenderår, så det beror på vad du har för period. Själv ramlade jag ner 1/11...
Där sa du något! Min period börjar 1/2, så det förklarar ju saken. Har aldrig reflekterat över att det inte är kalenderår då både jag och @FruAgehall har medlemsår som ligger så nära kalenderår.
 

Bryant

Medlem
Jag matchade mig till platinum och förväntade mig en nedgradering. I slutet av förra året damp det ner ett brev med ett nytt platinum giltigt till 01/19. Med kortet följde ett brev som talade om att trots att jag inte klarat kraven (endast 8 nätter) så väljer Choice att låta mig behålla Platinum 18 ut. Jag var mer än nöjd över detta.

Bodde på ett Choice-hotell i helgen och i systemet var jag silver. Dubbelkollar i appen och ja visst, silver.

Kontaktade kundtjänst idag och de tror inte på mig att ett sådant brev existerar. (Ja, jag kastade det efter att jag tagit kortet). Surt, trodde aldrig att jag skulle behov det.

De hävdar att alla får ett nytt kort automatiskt plus att de även slutat skicka ut kort, förutom om du har mastercard.

Jag vet att jag inte klarat kraven men iochmed brevet känner jag mig lurad. Men men, livet går väl vidare.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag matchade till Platinum 2016 och fick förra året en extra period utan att ha uppfyllt kraven och det har funkat för mig.
Denna perioden har jag i princip lyckats bo ihop ett Guld (har ca 3000 p kvar).

Är det någon som vet om man tjänar poäng när man bokar bonusnätter ?

/Andreas
 
Jag matchade till Platinum 2016 och fick förra året en extra period utan att ha uppfyllt kraven och det har funkat för mig.
Denna perioden har jag i princip lyckats bo ihop ett Guld (har ca 3000 p kvar).

Är det någon som vet om man tjänar poäng när man bokar bonusnätter ?

/Andreas
Nope du skall inte få poäng på bonusnätter.

"3.3. För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), samt vid "Complimentary"-rum, ges inga bonuspoäng"

Har du 40000 Cooppoäng så kan du växla in det och få 5000 NC poäng.
 

Andreas.Net

Medlem
Nope du skall inte få poäng på bonusnätter.

"3.3. För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), samt vid "Complimentary"-rum, ges inga bonuspoäng"

Har du 40000 Cooppoäng så kan du växla in det och få 5000 NC poäng.
Ja det är i varje fall bättre växlingskurs än att växla till EB poäng.
 
Toppen