Senaste nytt

New York 19-22 januari

klaluma

Medlem
God kväll!

Jag och två polare kör en liten snabbtripp ARN - EWR tur och retur med SAS (första business i a330-300, efter att ha gjort första någonsin nyss i a321-lr :) ).

Vi ska kolla lite hockey och festa och turista typ. Grabbresa! Eller kanske gubbresa. Men vi kör på grabb...

Min tanke är att hitta boende nära Penn station på Manhattan då vi har en match i Newark och en match på Long Island varsin kväll. Borde vara fiffigt att åka tåg därifrån då. Inte heller så mycket tid att hitta på något särskilt utan är säkert nice att turista runt lite där i omgivningarna på dagarna. Men någon mer rutinerad kanske har någon bättre idé?

Priset får gärna hållas ner så gott det går nämligen. Kravet är egentligen att det är eget badrum samt rent och inte totalt kaos. Var dumsnål och tog numera rivna Hotel Pennsylvania för ca 5-6 år sen första gången jag var där, och det var ingen höjdare. Höll knappt på att få rum först för det var överbokat och det mesta på rummet var trasigt.
Men ett bra budgethotell helt enkelt, som egentligen inte behöver vara nära Penn station heller om det kan vara ganska smidigt att ta sig till matcherna och roliga omgivningar någon annanstans. Med roliga omgivningar menar jag bra restauranger och barer.

Idag har jag en reservation på "Fairfield Inn & Suites by Marriott New York Manhattan/Times Square South" för ett rum med två dubbelsängar för 585usd. Nackdel är ju att det blir lite trångt men det kommer funka om jag inte hittar något bättre. Kan tänka mig att man kan glömma rumsuppgradering då det är bokat via hotels.com?

Förutom de insprängda frågorna i texten så är min huvudfråga om någon har några bättre tips helt enkelt! Öppen för alla förslag. Halva nöjet är ju att kolla upp och planera och få till bästa lösningarna. :)
 

Jannes

Medlem
Du nämner inte antal dagar och tidpunkt för resan? Priserna fluktuerar kraftigt i NYC, så är svårt att säga. Och i allmänhet, förvänta er att bo trångt ifall ni vill bo billigare och med två sängar.
Bodde i Doubletree Times Square South, och den är iaf nära Penn Station och fräsh. Men kan bli dyrt med två sängar. Bra utsikter kan dock fås (för mera pengar).

IMG_2185.jpeg
 

klaluma

Medlem
Jannes, jodå, 19-22 januari. Men skrev det bara i rubriken så kanske är lätt att missa!

Tack för tipset, ska kolla upp det hotellet! Verkar finnas många i ungefär samma storlek och prisklass ändå, därför bra med tips :)
 

Jannes

Medlem
Haha, så går det när man bara klickar på rubriker utan att läsa. Men för 3 nätter är det nog svårt att slå din nuvarande bokning, men lönar sig kolla lite. Hotellet i fråga var bra, men frukosten inte värd priset. Som tur har man NYC på utanför dörren :)
 

fcx

Medlem
Om det är ink. tax så är 585 USD ett bra pris tycker jag. Kollade några av mina vanliga hotell i området och det ligger runt 600-650 USD ink. tax för tre nätter med två sängar.

Enkelrum är lite billigare per rum, men dyrare totalt. Typ 400+400 USD. Man får värdera hur mycket man vill umgås med varandra.

Bubblare på listan är Hampton Inn Brooklyn för strax under 500 USD ink tax inkluderat "amerikansk" frukost.

Tiderna när man kunde bo bra för under tusen kronor natten i New York verkar tyvärr vara förbi.
 

sembl

Medlem
Hampton Inn Brooklyn var kanon och gick att få för 95-140 per natt. Perfekt att inkvartera gäster som som skulle besöka oss runt hörnan i Dumbo.

Nu är det inte ovanligt med 400 natten, detsamma med Marriot Brooklyn Bridge som ligger bara lite närmare som oftast kostar över 500 natten. Inga av hotellen är märkvärdiga förutom att de är.dyra och alltid fulla.

Mitt tips är att kolla på Moxy nere vid WTC som brukar ha ok rates. Inte mest spännande område men de har sjysst bar och en liten kul basket hall I lobbyn
 

Hachans

Medlem
Om du vill bo klassiskt är ju New Yorker ett alternativ. Jag bodde på ett Fairfield också tvärs över Moynihan Train hall också förra vintern, det var också helt okej pris!
 

Piffsan

Medlem
Du kan behålla bokningen (bra pris ändå för de dagarna) och invänta mellandags- och nyårsrean. Finns många helt ok hotell i området och gällande frukost - Liberty bagels ligger nästgårds så en kaffe och en bagel (med nästan en hel förpackning Cream Cheese) står man sig länge på. OCH fantastiskt goda bagels. Tror de har 25 olika bagels och 25 olika smaker så många smakkombinationer.

I närheten har du även Moxy bar, 230 Fifth samt Skylark - alla rooftop bars och åtminstone 230 Fifth hade grym HH (med uppvärmda igloos).
 
Toppen