Palazzi
Medlem
SJ är, enligt en intervju i Vetenskapsradion, en av de som budat på nattågslinjen till konkurrenten. Processen är annars belagd med sekretess...
Man talar om möjlighet till som bäst finansiell +/- 0 trots statsstöden men ser sig som en av få aktörer som är så stora att de kan tjäna pengarna åter på sina Svenska anslutningar.
Gissar dock att lägst anbud vinner för mängden operatörer som kan trumfa på komfort är säkert inte många.
Min gissning är:
SJ, ÖBB, Regiojet och kanske SNCF. Säkert också någon startup.
Snälltåget vet vi valt att inte lämna anbud. Flixtrain har ju valt att inte längre använda andra operatörers vagnar och uppfyller därmed inte komfortkraven (de har bara sittvagnar).
Man talar om möjlighet till som bäst finansiell +/- 0 trots statsstöden men ser sig som en av få aktörer som är så stora att de kan tjäna pengarna åter på sina Svenska anslutningar.
Gissar dock att lägst anbud vinner för mängden operatörer som kan trumfa på komfort är säkert inte många.
Min gissning är:
SJ, ÖBB, Regiojet och kanske SNCF. Säkert också någon startup.
Snälltåget vet vi valt att inte lämna anbud. Flixtrain har ju valt att inte längre använda andra operatörers vagnar och uppfyller därmed inte komfortkraven (de har bara sittvagnar).