Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

BCflyer

Medlem
Var i RVC (Royal Viking Club) loungen på CPH1993 första gången. Lungt o stilla, kan inte varit så många guldmedlemmar på den tiden. Det fanns även cigaretter o cigariller om man blev röksugen. Om jag minns rätt blev den delen sedan en Diners-lounge och det var mycket riktigt bara utsikt över shoppingområdet.
Kul, tror det var min premiär också. Tonåring som jag var då. Åren 93-95 pendlade jag med Thai i first CPH-BKK så blev många besök i Thais gamla first lounge på Don Mueang också. Många necessärer, pennor, klockor och annat som man fick innan landning samlade man på sig också.
 

FF#1

Medlem
London Heatrow SAS lounge, Juli 2002.
Hemresa efter en jobbresa till UK, kollegan hade ett guldkort pga. projekt i USA.... tog med mig till Loungen.
Hade exakt 0 koll på lounger innan det. Tänkte att ett sånt här ska jag ha.
Första besöktet med egna meriter var London Heatrow SAS lounge, Juli 2004.
Slog om till guld efter resan dit, tog mig in med en utskrift från mitt SAS konto, så jäkla nice!
 

guwonder

Medlem
Exklusive statliga VIP-lounger, mitt första besök i flygplatsloungen var antingen en Continental, Northwest eller Delta flygbolagslounge på DCA eller en American Airlines Admirals Club-lounge på JFK. Jag köpte så småningom loungemedlemskap för att kunna duscha på flygplatser, [Delta gav mig gratis loungemedlemskap, men inte bra tillgång till dusch.]
 

Jawen!

Medlem
I början av februari förra året. SAS-loungen på Kastrup. Käkade chips och drack öl i väntan på flight till Wien innan vidare färd mot Costa Rica.

Rätt enkel upplevelse jämförelsevis men den var minnesvärd och något jag uppskattade stort :)
 

FredFunk

Medlem
Jag jobbade i handlingen för Luftis 1994-95 och då skötte vi Vinga Lounge på GOT med uppdragsgivare BA, AY, AF och KLM om jag inte missminner mig, så någon äldre BC medlem har man kanske servat . Kan även varit småsur i incheck och glad vid boarding nån gång. Som resenär var det ju då bara att kliva in i Vinga om man skulle åka på någon resa. Blev några öl och GTs när man var ung och stark innan London och Paris som besöktes en del under -90talet.
 
Jag har något svagt minne om att jag hängde på min far till någon lounge på 80-talet, men minns inget konkret.
Medveten om loungelivet blev jag inte på riktigt förrän 2010 när jag gästades in i SAS Gold lounge på Kastrup av en kollega.
Men det dröjde ändå till 2012 då jag för första gången själv ordnat loungetillgång med Priority pass i Dubai.
 
Toppen