About

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ludvig Skalme, 15 December 2021.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten notering, som jag inte vet om det har rapporterats om tidigare. Nu står den här texten om man försöker boka en award:

upload_2021-12-25_20-23-12.png

Tommy och 011430121 gillar detta.
  2. Jo vi har sett den... Men det där är ju lite som om jag lägger en lapp i vindrutan på bilen att jag inte accepterar böter. Fråga är nu vad som gäller - EUs förordning eller SAS friskrivning?

Gnopps, martin.agren, hco och 1 annan gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    EU reglerna säger ju att bolaget som ställer in ska boka om resenären. Inte företaget som ställt ut biljetten som ska fixa det.

Golfkillen och pswe gillar detta.
  4. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag försöker boka inrikes i USA får jag priset 0 poäng +skatt, det går hela vägen till betalning. Det känns som en bra deal /error fare.

jerixon, martin.agren, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  5. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då hoppas man att skatten beräknas som ett procentpåslag på 0 poäng? :D

Sir Lemon, Mr Basic och BCflyer gillar detta.
  6. chaudi

chaudi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får det inrikes Kanada med men då stoppar den med meddelande om att priset inte längre är giltigt :(

7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sökt ett tiotal olika destinationer. Datum i spannet augusti till december. 1 till 3 passagerare. Detta är resultatet jag får varje! gång! [​IMG]

8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där fick jag igår också när jag försökte stega fram datum själv i vyn där man ser flighter (utan voucher). Sökte jag om på nytt datum så gick det bra…

Brandten gillar detta.
  9. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som fått igenom detta för 0 poäng? För jag har hittat en annan sträcka där detta verkar uppstå, men har ingen bra resa att applicera på det.

Sir Lemon gillar detta.
  10. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En errorfare som dyker upp och som verkar gå att boka är till Hawaii. Nu finns det som bekant sällan bonusbiljetter i business dit men många flyger ju trots allt i ekonomiklass. Systemet verkar prissätta för USA och inte för det särskilda pris som gäller just amerikanska delstaten Hawaii. Bokar man Stockholm - Honolulu utresa 2/10 2022 med retur 8/10 får jag priset 70 000 poäng i ekonomiklass.

Hachans, djmanosv, Jim_ och 1 annan gillar detta.

Dela sidan