Senaste nytt

Möjlighet till lounge i 8h på LHR?

KRYSS

Medlem
Hej

Jag och min far ska åka till USA via Heathrow i slutet på maj. Vi har bokat resan via finnair. BA fick för sig att ta bort flighten mitt på dagen så vi åker istället 0725 från ARN och är på LHR 0910.

Flighten mot USA går inte förrän 1715 från T3.

Jag har bara silver hos finnair och prioritypass via handelsbankens platinumkort. Man verkar inte få gå in i lougerna förrän 3h innan.

Fråga 1. Vilken lounge på T3 är trevligast? NO1 eller Club Aspire?

Är dessa två som kom upp i prioritypass.


Fråga 2. Finns det något annat sätt att komma i en lounge över längre tid?

Så vi slipper driva runt på LHR i fem timmar innan vi får komma in i PP loungen. Som jag förstod det gick det inte att köpa lounge access via BA om man flyger ekonomi/premium ekonomi
 

fcx

Medlem
Lämna flygplatsen!

Ta tunnelbanan någon station till en pub och ät lite äkta engelsk mat till lunch istället. Green Man vid Hatton Cross är en klassiker. Annars tar det 30 minuter med tåget till Paddington. Du kan vara i stan runt klockan 10 och hoppa på tåget tillbaka vid 14-tiden.

PP-loungerna på T3 är inte direkt dåliga, men det är inget ställe där man njuter av att tillbringa två timmar.
 

E.K

Medlem
Menzies har några Lounger och dom säljer både 2 och 6 timmars tillgång på sin hemsida.
Skulle inte förvåna mig om dom andra har liknande upplägg på sina hemsidor.
 

palmen

Moderator
Åk in till stan istället, 9h på en flygplats är mer eller mindre aldrig värt, om man inte sitter typ i en First lounge eller liknande.
 

Ricci

Medlem
Lämna flygplatsen!

Ta tunnelbanan någon station till en pub och ät lite äkta engelsk mat till lunch istället. Green Man vid Hatton Cross är en klassiker. Annars tar det 30 minuter med tåget till Paddington. Du kan vara i stan runt klockan 10 och hoppa på tåget tillbaka vid 14-tiden.

PP-loungerna på T3 är inte direkt dåliga, men det är inget ställe där man njuter av att tillbringa två timmar.
Bara att hålla med, du åker gratis med tåget från LHR till Hatton Cross och sedan är det bara ett "stenkast" till Green Man.
Har du tur med vädret kan du sitta utomhus och kolla på planen när de går in för landning (beroende på vindriktning förstås).
 

igelkotten

Medlem
Som andra redan skrivit, lämna flygplatsen! ni bör ha ca 5-6h att disponera, och ni kan:

- ta en taxi till Windsor (tar 20 min), vandra runt i byn och besöka slottet eller gå i parker. Många trevliga ställen där.

- ta tåget (Elizabeth Line) till Bond Street eller Tottenham Court Road (tar 35-40 min), och vandra runt i området däromkring. Ni kan (fönster) shoppa runt Oxford Street/Regent Street/Bond Street, utforska matutbudet i Soho, gå i Hyde Park, med mera

- ta tåget (Elizebeth Line) till Ealing Broadway (tar 15 min) och ta en lunch i området och gå i Walpole Park

- ta tåget till Paddington (Heathrow Express på 15 min, Elizabeth Line på 30 min), och sen taxi till Churchill Arms för en öl och käk och besök sedan Kensington Palace Gardens.
 

taxvalp

Medlem
Håller med alla ovanstående: Lämna flygplatsen.

Med byte på LHR behöver ni dessutom passera säkerhetskontrollen igen, så där faller ytterligare ett argument för att stanna på flygplatsen…
 
Toppen