Senaste nytt

Lyxiga All Inclusive hotell i Cancun

malmokalle

Medlem
@Lagerman Har varit två gånger på Hilton i Playa del Carmen. Trevligt hotell om man vill ha lite folk omkring sig och ett perfekt läge mitt i centrum av PDC. Bra mat och god dricka. Själv HHG men inga fördelar. Vad jag förstått av andra trådar så har man inga perks med status på Hilton i PDC. Finns ett litet område med bar på stranden för HH-members, men ingen lounge. Däremot ett separat rum för in- och utcheckning.

Lite text och bilder finns i den här reseberättelsen från 2023. https://www.businessclass.com/forum...023-med-msc-seascape-och-sol-i-mexiko.103756/
 
Hur var serveringarna, var det middag på natten efter start och sen frukost innan MEX? Valde medvetet TK även hem, trots sämre datum, efter att ha läst inte så gott om TAP från CUN.
Tack för denna tråd. Bokade precis om Från TAP till TK från CUN-ARN. Sitta 4,5 h i TAP A320 som verkar vara typ plusklass på SAS lockar inte. Skall man åka C skall det vara C och inget annat. Bara ett delikat problem vilka resorter det blir. Vi tänkte köra 4-5 dagar per resort fördelat på 3st
 

LarsCph

Medlem
Hur var serveringarna, var det middag på natten efter start och sen frukost innan MEX? Valde medvetet TK även hem, trots sämre datum, efter att ha läst inte så gott om TAP från CUN.

Jag och familjen reste till CUN med TAP från CPH senaste höstlovet. Det var helt okej, men från CPH till LIS vanliga säten men fritt säte i mitten. Hade priset varit samma med Turkish hade jag valt det. Men priset hos TAP var riktig bra jämfört med andra - och då tycker jag det var prisvärd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

LarsCph

Medlem
Hur var serveringarna, var det middag på natten efter start och sen frukost innan MEX?

Ja det är som du skriver. Serveringen på kvällen är snabb så det går att äta och sen sova. Jag skippade frukost och sov till det var dags att landa. Om du prioriterar maten är Turkish mycket bättre. Jag tyckte den sena avgång, snabb middag och sen sova med TAP funkade mycket bra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hachans

Medlem
Kul tråd. Är i samma tankar kring TK C. :)

Undrar om någon har erfarenhet at Hilton Playa Del Carmen all inclusive adults only resort? Hittar bra priser där för tiden jag tittar på att åka.
Är HHD så siktar väl framförallt på upgrade av rum som diamantperk.

Räkna inte med att du får uppgradering utan att boka det du vill ha. Cancun är fullt av amerikaner och det går tretton Diamondinnehavare på dussinet i de amerikanska hotellprogrammen på populära destinationer om de ens erbjuder uppgraderingar där, kan finnas en del undantag etc.
 

char

Medlem
Finest playa mujeres. Eller excellance som du nämnde. Ni kommer inte bli besvikna.

Underbara AI-hotell. 4,9 i betyg på >17k reviews talar sitt språk.
Yes, har bokat både Excellence och Beloved. Är ju långt kvar så har tid att fundera mer längre fram vilket vi ska välja eller om det blir något helt annat :)
 
Toppen