Senaste nytt

Lyxiga All Inclusive hotell i Cancun

char

Medlem
Vill testa TK biz innan SAS lämnar *A så är nu nästa hösts sol och bad resa bokad - 10 dagar i Cancun i November. Senaste årens höstresor har gått till Florida, Florida och Hawaii med mycket flängande, hyrbilar, hotellbyten etc så denna resa tänkte vi ska vara lugn och ro, sol/bad och all inclusive.

Så vill gärna ha tips på "lyxiga" all inclusive hotell med bra mat, dricka och strand.

Google säger att följande resorter har höga betyg:
Excellence Playa Mujeres
Beloved Playa Mujeres
Excellence Riviera Cancun
Le Blanc
Live Aqua

Nån som bott på ovanstående eller har andra bra tips synpunkter?
 

Once56

Medlem
Bodde på Live aqua jul och nyår 2018/19. Inte alls fullbelagt så man kände sig verkligen väl omhändertagen. Rent, fräscht, hög standard på buffén och bra restauranger, en av dem höll mycket hög klass. Superfint spa/massage (free of charge när man deltog i ett ”säljmöte” för andelsägande) och bra gym.
Vi var nöjda! (Två vuxna + 2 ganska vuxna barn )
 

Tveket

Medlem
Vill testa TK biz innan SAS lämnar *A så är nu nästa hösts sol och bad resa bokad - 10 dagar i Cancun i November. Senaste årens höstresor har gått till Florida, Florida och Hawaii med mycket flängande, hyrbilar, hotellbyten etc så denna resa tänkte vi ska vara lugn och ro, sol/bad och all inclusive.

Så vill gärna ha tips på "lyxiga" all inclusive hotell med bra mat, dricka och strand.

Google säger att följande resorter har höga betyg:
Excellence Playa Mujeres
Beloved Playa Mujeres
Excellence Riviera Cancun
Le Blanc
Live Aqua

Nån som bott på ovanstående eller har andra bra tips synpunkter?
Vi har varit på Excellence Playa Mujuers fem gånger. Tycker det håller hög standard vad gäller det mesta. Det enda negativa jag har att säga är att deras husviner är riktigt dåliga och personalen i repan kan vara lite opersonliga.

Maten tycker jag håller riktigt bra klass. De har 9 olika restauranger, de allra flesta är riktigt bra.
 

Anders R

Medlem
Mitt tips är att ta transfer ner till Playa del Carmen o färjan över till Cozumel vi var grymt nöjda med El Preidente hotell snorkling direkt från stranden
IMG_0851.jpeg
 

Kris

Medlem
Mitt tips är att ta transfer ner till Playa del Carmen o färjan över till Cozumel vi var grymt nöjda med El Preidente hotell snorkling direkt från stranden
+1 på den. Finns ett Intercontinental i cancun oxå, men skulle välja Cozumel alla dagar i veckan trots lite extra transport.

Du kan evt få lite inspiration i episod 10 och 11 i min rapport från i somras:
 
Vill testa TK biz innan SAS lämnar *A så är nu nästa hösts sol och bad resa bokad - 10 dagar i Cancun i November. Senaste årens höstresor har gått till Florida, Florida och Hawaii med mycket flängande, hyrbilar, hotellbyten etc så denna resa tänkte vi ska vara lugn och ro, sol/bad och all inclusive.

Så vill gärna ha tips på "lyxiga" all inclusive hotell med bra mat, dricka och strand.

Google säger att följande resorter har höga betyg:
Excellence Playa Mujeres
Beloved Playa Mujeres
Excellence Riviera Cancun
Le Blanc
Live Aqua

Nån som bott på ovanstående eller har andra bra tips synpunkter?
Vi var på Excellence Riviera Cancun 2017, då var det väldigt bra. Många bra a la carte restauranger för frukost, lunch och middag, bra smoothies, bra service både vid pool och strand. Och mycket trevlig personal, en av våra bättre vinterresor. Bra läge, och iaf då avskiljt så man kunde promenera ostört längst stranden.
 

Hachans

Medlem
Två tips:

1. I Cancun får man mycket vad man betalar för. Premiumsegmentet är nice, men kolla på Tripadvisor också och se vad folk gnäller på. Är det sånt du också stör dig på så välj annat.
2. Har du inga barn själv så beställ för allt i världen Adults only. Att slippa barn och tonåringar i poolen är värt mycket.
 

char

Medlem
Vi har varit på Excellence Playa Mujuers fem gånger. Tycker det håller hög standard vad gäller det mesta. Det enda negativa jag har att säga är att deras husviner är riktigt dåliga och personalen i repan kan vara lite opersonliga.

Maten tycker jag håller riktigt bra klass. De har 9 olika restauranger, de allra flesta är riktigt bra.
När var du där senast? Hur var åldersstrukturen på gästerna? Mycket party? Kollade du in systerresorten Beloved som ligger bredvid? Vi är mer ute efter ett lugnt och romantiskt ställe än festande.

+1 på den. Finns ett Intercontinental i cancun oxå, men skulle välja Cozumel alla dagar i veckan trots lite extra transport.

Du kan evt få lite inspiration i episod 10 och 11 i min rapport från i somras:
Har läst hela och lät som en fantastisk resa(förutom kimpton hotellet). IC har väl inte AI som vi vill testa denna gång?

Två tips:

1. I Cancun får man mycket vad man betalar för. Premiumsegmentet är nice, men kolla på Tripadvisor också och se vad folk gnäller på. Är det sånt du också stör dig på så välj annat.
2. Har du inga barn själv så beställ för allt i världen Adults only. Att slippa barn och tonåringar i poolen är värt mycket.
Svårt det här. Alla ovan nämnda har riktigt bra betyg på både Google, Tripadvisor och hotels. Dom tre Excellence resorterna i Plaja Mujeres har t ex alla 4.9 i betyg på Google vilket jag inte sett förut. Har också plöjt en massa recensioner och alla verkar ganska nöjda. Blir nog bra oavsett vilken vi väljer tillslut.

Inga barn (eller iaf inga som ska med) så föredrar också adults only.

Bodde på Live aqua jul och nyår 2018/19. Inte alls fullbelagt så man kände sig verkligen väl omhändertagen. Rent, fräscht, hög standard på buffén och bra restauranger, en av dem höll mycket hög klass. Superfint spa/massage (free of charge när man deltog i ett ”säljmöte” för andelsägande) och bra gym.
Vi var nöjda! (Två vuxna + 2 ganska vuxna barn )
Hur var säljmötet? Det är en sak som många klagar på för hotellen i hotellzonen, att det är mycket tjat från timesharesäljare.

Kan rekommendera Secrets Akumal Riviera Maya Adults only. Bra läge vid fin strand justa pooler. Väldigt trevlig personal som vill ge en den bästa service.
Ska kolla in Secrets också. Bra mat?
 

Kris

Medlem
Har läst hela och lät som en fantastisk resa(förutom kimpton hotellet). IC har väl inte AI som vi vill testa denna gång?
Bra fråga. Jag kollade snabbt en random vecka i Cozumel, men fick inga F&B packages i IHGs app. Många hotell av denna art brukar ha en option att boka med käk å dryck. Om det låter intressant hade jag mailat hotellet och kollat. Dock var priserna för mat och dryck inte all för blodiga på hotellet som jag minns det.
 
Toppen