Senaste nytt

Lyxhotell och lyxresorter - En introduktion

FF#1

Medlem
Ett lätt lyft av den här eminenta tråden.

Är det fortfarande Virtuoso som gäller för såna här bokningar, var in och kikade och det ser rätt bra ut.
 
Ett lätt lyft av den här eminenta tråden.

Är det fortfarande Virtuoso som gäller för såna här bokningar, var in och kikade och det ser rätt bra ut.
Virtuoso är bra tycker jag använt dem några gånger men titta även på www.asmallworld.com liknar virtuoso men har lite tydligare erbjudanden enligt mitt tycke med bo 4 nätter betala för 3 etc bra med perks uppgraderingar även här. Bra inspiration hur som helst
 

RobHK

Medlem
Påtal om loyalty program och lyxhotell/resorts så måste väl GHA nämnas. Finns många olika lyxhotel under samma program. Tror inte alla hotel under deras program är top-lyx men flertalet är det.

Anantara (som redan diskuterats)
Kempinski (har ett antal hotell, det i Bangkok är utmärkt)
Capella (bodde nyligen på deras hotell i Sanya, helt klart en nivå upp ifrån vanliga lyxhotell)

Kolla deras hemsida, finns en lång lista av mindre hotelgrupper som anslutit till GHA.

Titanium deras högsta klass ger double room upgrade, early check-in, late check-out och endel annat..
 
Cube-Travel.de är en personlig och liten byrå som jag använt några gånger, och kan rekommendera. Det har funkat väldigt bra, speciellt vid lite komplicerade bokningar blir det enklare att ha kontakt med en person. Väldigt hjälpsamma. Och de listar "sina" erbjudanden tillsammans med det bästa från hotellet.
 

JacobGBG

Medlem
Ett lätt lyft av den här eminenta tråden.

Är det fortfarande Virtuoso som gäller för såna här bokningar, var in och kikade och det ser rätt bra ut.

Virtuoso är lite lustiga och kan ha lite toppar och dalar. Det är ju egentligen inte en sammanhållen agentur utan mest en sammansvärjning av fristående reseagenter.

När jag tittade på en Relais & Chateau vistelse i Piedmont förra sommaren så kontaktade jag Virtuoso. Det tog den (svenska) agenten jag pratade med en vecka att återkomma med ett prisförslag på ett tämligen oentusiastiskt sätt. De åtnjuter dock mycket stark name-recognition och får stor respekt för sina utlovade fördelar.
 
Toppen