Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

henrik l

Medlem
Jag har tolkat avsaknaden av datum som att det i närtid (odefinierat exakt vad det skulle vara) är det inga poäng som är på väg att gå ut. Jag hade ett datum som visades, sedan bokade jag en resa i höstas och därefter har det inte visats något utgångsdatum efter det.
Skulle kunna vara en förklaring. Gjorde samma. Bokade en resa 30/9 förra året som vi genomförde veckan före påsk. Kan vara intressant att höra hur det ser ut hos dom har fått ett utgångsdatum.
 

Fredrik

Medlem
Det är min också min förhoppning. Jag bokade en bonusresa med M&M förra året och har en önskan att mina kvarvarande poäng klarar åtminstone det här året. Vi får se...
 

Tonton

Medlem
Skulle kunna vara en förklaring. Gjorde samma. Bokade en resa 30/9 förra året som vi genomförde veckan före påsk. Kan vara intressant att höra hur det ser ut hos dom har fått ett utgångsdatum.
Jag bokade en resa som hade avgång 20 december. Ändock har jag utgångsdatum.
 
Nu s er jag datum för utgående poäng igen. Men annat datum än tidigare. För ringning och höra vad dom säger. Nu har jag enbart datumet 2024-09-30, och inte 2024-06-30. Hur ser det ut för er andra? Någon som varit i kontakt med Miles & More kring detta?

Jag pratade med Miles & More häromdagen, och det visar sig att jag har x antal poäng som går ut 2024-09-30 (stämde med info i appen) men att jag även har ett datum 2024-12-31 när resten av mina poäng förfaller (syns inte i appen).
 

henrik l

Medlem
Har du ingen status eller så med LH så kommer poängen gå ut 30/9 eller 31/12 enligt kundservice.
Ringde dem igår och det var sisådär service må man säga :)
Ser man inget datum så får man utgå från 31/12 enligt resonemanget ovan. Jag vill även minnas att man måste ringa in för att boka, om man inte kan göra det på webbsidan. Om detta enbart är ett problem för en del av de gamla resurskunderna misstänker jag att de inte lägger två strån i kors för att lösa problemet.
 

Fredrik

Medlem
Instämmer. Det är möjligt att vi har kodats fel någonstans och att det är lågprioriterat pga varför det blev så. Lösningen är att skaffa sig status hos M&M...
 
Toppen