Senaste nytt

Lucka 14: Upp till 10 000 poäng på hyrbil med Hertz

hco

Medlem
Lite OT men när jag gick in och skulle boka en hyra i Skellefteå nu i februari med erbjudandet så fick jag upp vinterdäck som tillval. Spännande att de skulle vilja ta betalt för det.
Visa bifogad bild 148428
Bokade nyss för upphämtning på MUC.

Snow tyres fanns på samma sätt som möjligt att lägga till som betalt tillval.

Jag klickade igenom bokningen (utan att välja snow tyres) och på bekräftelsesidan så var det ändå inkluderat snow tyres för 0 SEK.
 
Bokade nyss för upphämtning på MUC.

Snow tyres fanns på samma sätt som möjligt att lägga till som betalt tillval.

Jag klickade igenom bokningen (utan att välja snow tyres) och på bekräftelsesidan så var det ändå inkluderat snow tyres för 0 SEK.
Ja. Så är det naturligtvis även i Skellefteå i februari. Hade varit spännande om de skickat ut bilar utan vinterdäck då. :)
 

airac

Medlem
Hur blir det med Hertz Gold förmåner på sådana här bokningar genom tredjepart? Jag antar att förmånerna i teorin inte gäller eftersom man inte kan lägga in sin rewards status, men vad säger praktiken?
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Hur blir det med Hertz Gold förmåner på sådana här bokningar genom tredjepart? Jag antar att förmånerna i teorin inte gäller eftersom man inte kan lägga in sin rewards status, men vad säger praktiken?

Samma fråga här...

I bokningsflödet går det att lägga in Hertz Gold-nummer men jag vågade inte för jag vill inte störa EB-poängen.

Kanske går det utan att störa?
Erfarenheter?
 

airac

Medlem
Samma fråga här...

I bokningsflödet går det att lägga in Hertz Gold-nummer men jag vågade inte för jag vill inte störa EB-poängen.

Kanske går det utan att störa?
Erfarenheter?
Strawberry CDP har generellt bättre priser. Nu gjorde jag om en bokning på kampanjen för 6 dagar, la till både EB och Hertz nummer. Blev bara 6€ extra, så värd chansen på 10.000EB.
 

pswe

Medlem
Blev 10 ombokningar idag, samtliga bokade tidigare utan kampanj, samtliga kom in på samma eller i något fall lägre pris. Största vinsten blev Italien och skidbilen, bokad förut precis under sex dygn, ändrade tiderna lite och utöver att priset gick några hundra blir det förhoppningsvis 5000 poäng mer också.

Har lagt in både eurobonusummer och Hertznummer. Bokningarna trillar in i hertzappen i alla fall. Återstår att se om det fungerar mot SAS. Är första gången jag bokar via SAS sidan.

Inte ”Avisbilligt”, men givet att det är bilar jag ändå behöver ser jag en vinst för dagen på upp mot 65000 ”gratis” eurobonuspoäng tack vare kampanjen.
 

RhinoG

Medlem
Har någon erfarenhet av hur snabbt dessa poäng brukar krediteras ens SAS-konto? Jag bokade innan sista datumet men var tvungen att ändra dag efter att kampanjen hade utgått. Gjordes dock direkt på Hertz sida. Funderar på om jag försakade mina poäng, om de kommer senare, eller om jag behöver claima.
 

jerixon

Medlem
Skulle säga att inge EB poäng kommer in per auto länge från något bolag.
Orkar inte jaga heller eftersom alla skyller ifrån sig och inget händer..... Med det sagt tror jag att du kommer få jaga eller har försakat dem med ändringen.
 

pswe

Medlem
Har någon erfarenhet av hur snabbt dessa poäng brukar krediteras ens SAS-konto? Jag bokade innan sista datumet men var tvungen att ändra dag efter att kampanjen hade utgått. Gjordes dock direkt på Hertz sida. Funderar på om jag försakade mina poäng, om de kommer senare, eller om jag behöver claima.
Är inte lika negativ som föregående talare men att det är en del strul med att få rätt poäng håller jag delvis med om.
Hertz brukar trilla in 2-3 veckor efter att du lämnat tillbaka bilen.
Vid tidigare kampanjer har jag bokat om (både tider och ibland station) och ändå fått kampanjpoäng om Hertzsida godkänt det som ombokning. I något fall har det inte gått att boka om.
Det har synts på den nya bokningsbekräftelsen att CDP och PC koderna ligger kvar.
 

hco

Medlem
Har någon erfarenhet av hur snabbt dessa poäng brukar krediteras ens SAS-konto?
Har inte fått dessa poäng än på bokning slutet december.
Skulle säga att inge EB poäng kommer in per auto länge från något bolag.
Sixt! EB-poäng från Sixt har trillat in automatiskt för mig. Var flera år sedan jag behövde retro-registrera. Senast fick jag poängen på en vecka!
 
Toppen