Senaste nytt

Lounge i USA när SAS bytt partner till Delta

Magnus.j93

Medlem
United Club så länge SAS är *A?
Åker ARN - EWR - IND nästa vecka. Bokade resan för några veckor sedan. Så inrikesresan är med UA. Misstänker det inte kommer vara några problem att komma in på United Club (yippie..) (S* Guld)

Men framtida resor nu ser uteslutande vara med skyteam-medlemmar gällande USA inrikes. Betyder det 0 lounge-access när man väl har landat i USA?
Någon som har koll?
 

Hachans

Medlem
Åker ARN - EWR - IND nästa vecka. Bokade resan för några veckor sedan. Så inrikesresan är med UA. Misstänker det inte kommer vara några problem att komma in på United Club (yippie..) (S* Guld)

Men framtida resor nu ser uteslutande vara med skyteam-medlemmar gällande USA inrikes. Betyder det 0 lounge-access när man väl har landat i USA?
Någon som har koll?

Om inte SAS plötsligt byter fot angående tredjepartslounger så är det bara att glömma lounge tills de gått med i Skyteam. Vi har inte sett något tecken på att de gör något i den frågan.

De har ju inte heller gett oss tillgång till AAs eller Alaskas lounger när vi köpt anslutningar genom dem. Så håll inte andan.

Å andra sidan missar man inte mycket. Roligare i terminalen.
 

mha321

Medlem
Åker ARN - EWR - IND nästa vecka. Bokade resan för några veckor sedan. Så inrikesresan är med UA. Misstänker det inte kommer vara några problem att komma in på United Club (yippie..) (S* Guld)

Men framtida resor nu ser uteslutande vara med skyteam-medlemmar gällande USA inrikes. Betyder det 0 lounge-access när man väl har landat i USA?
Någon som har koll?

Andra har redan kommenterar att vi blir av med lounge.

Däremot kan jag kommentera ditt yippie - de nya united club på ewr är riktigt bra lounger. En helt annan nivå än vad United Club höll förr i tiden.
 

Magnus.j93

Medlem
Andra har redan kommenterar att vi blir av med lounge.

Däremot kan jag kommentera ditt yippie - de nya united club på ewr är riktigt bra lounger. En helt annan nivå än vad United Club höll förr i tiden.
Jo det är faktiskt helt sant, det får jag ge dig. Var nog överdrivet kritiskt.

Var förra veckan på ORD i snökaoset. Inte lika spännande.

Men som tråden säger. Man missar väl inte så mycket av att inte ha access till Clubsen när man flyger inrikes :)
 

mha321

Medlem
Jo det är faktiskt helt sant, det får jag ge dig. Var nog överdrivet kritiskt.

Var förra veckan på ORD i snökaoset. Inte lika spännande.

Men som tråden säger. Man missar väl inte så mycket av att inte ha access till Clubsen när man flyger inrikes :)

Jag håller inte med. Så länge man byter på ewr så är de riktigt bra. Bättre än de flesta business/gold lounger I Europa åtminstone inom star. Så även LGA (där byter man ju inte så ofta men vid avgång)

Även den i Chicago vid C10 är bra tycker jag. Men den var kanske överbefolkad i snön?

På de flesta andra håller jag med om att man inte missar så mycket.
 

GOT-XXX

Medlem
Är det att förvänta att SAS-resenärer med lämplig status kommer få tillgång till Delta Sky Club på EWR efter alliansbytet?
 

guwonder

Medlem
Är det att förvänta att SAS-resenärer med lämplig status kommer få tillgång till Delta Sky Club på EWR efter alliansbytet?

Ja. But you have to meet both of following requirements simultaneously to be entitled to access to this DL lounge on the basis of partner airline SkyTeam ElitePlus status:

1. Have or have had a same-day international SkyTeam flight; and
2. Have a same-day SkyTeam departure flight from EWR.
 
Toppen