Senaste nytt

[Live] Reserapport MR/okynnesfärd till Los Angeles (LAX) via New York (EWR)

Fredah

Medlem
Inspirerad av @Sir Lemon resa till Amsterdam och taggad på att hitta på något lite mer galet/udda (för inbitna BC:are troligtvis något helt normalt, hehe) så har jag bokat en liten tur till LAX. Planeringen gjordes här https://www.businessclass.com/forum...les-lax-via-new-york-ewr.104532/#post-1048573

Nu var det då äntligen dags! Bra tajmat med dubbelpoänghelg dessutom.
Sen är ju kanske frågan om det fortfarande är något att jaga med Diamond nu när det blir övergång till skyteam eller så är det ännu viktigare med tanke på potentiella statusmatchningar under nästa år. Vem vet? Klart är iaf att jag sitter i Loungen på Landvetter just nu och väntar på kärran som ska ta mig till CPH och därifrån vidare till EWR.

Jag kommer försöka posta lite då och då längs vägen men detta är ju delvis avhängt wifi under flygningar osv, vi får se..

Det började med bara en öppen disk och kö.. Sen säger hon dels att min ESTA inte har gått igenom och att min e-ticket är kryssad på sista benet hem.
Efter att ha visat en print-out av ESTA så fick jag ut boarding kort hela vägen GOT-CPH-EWR-LAX men hon tyckte att jag ska ringa SAS och be dom fixa min biljett.
(Misstänker att detta har något med bokningen via AMEX att göra, får gå förbi transfer center i CPH och se om de kan fixa det).
IMG_3208.jpg

Tog med Frukost från "lounge-on-the-go".
IMG_3210.jpg

GOT loungen är rätt trevlig ändå med bra utsikt. Kan meddela att det är ganska lugnt där nu såhär en lördagsmorgon.
Vinga däremot var lång kö till..
IMG_3209.jpg

Ska bli spännande att se om någon är intresserad att följa med eller om alla är upptagna i tråden om att SAS byter till ScaryTeam.

Väl mött!
 

Fredah

Medlem
-”Godmorgon mina damer och herrar, idag har vi tyvärr ingen möjlighet att erbjuda prioriterad ombordstigning så vi välkomnar alla passagerare (25min efter schemalagd boarding).”
IMG_3212.jpeg

Nåväl, jag ska ändå sitta längst bak i plus och har ingen cabinväska jag måste få in så jag kan lika gärna gå på sist ändå. :cool:
 

Fredrik

Medlem
Nåväl, jag ska ändå sitta längst bak i plus och har ingen cabinväska jag måste få in så jag kan lika gärna gå på sist ändå. :cool:

Det finns inget bättre än att gå på allra sist. Problemet är ju normalt att man har en väska man vill slippa ha runt benen men saknas det är det bara att vänta på alla som köar på bryggan ner till planet.
 

Fredah

Medlem
Det finns inget bättre än att gå på allra sist. Problemet är ju normalt att man har en väska man vill slippa ha runt benen men saknas det är det bara att vänta på alla som köar på bryggan ner till planet.
Instämmer!
Kul att få följa med på resan @Fredah - lite inspiration är aldrig fel en blåsig lördag. Hoppas det inte blir en alltför skumpig tur
Landat på CPH och instämmer med kaptenen som sa ”det blir en rolig tur på 5 och 20 minuter”.

Lite moln men Helsingborg syntes tydligt från ovan.
IMG_3218.jpeg
 

Fredah

Medlem
Nu varit förbi Transit center. De försäkrar att allt är ok med biljetten bara att jag inte kan checka in för hemresan ännu. Dock nya frågor om ESTA, hoppas att det går smidigt.
Kör nu ett stopp i Eventyr Lounge innan det snart är dags att gå till gate för SK909 till EWR.

Förresten segt att de fortfarande har stängt automaterna för passkontroll.
 
Toppen