Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

palmen

Moderator
Kabinen är ju full med gratisåkande bloggare som sas har bjudit in plus dig som betalar för det. Ser fram emot rapport på vägen hem.
Det är väldigt mycket sas personal ombord. Finns kanske några bloggare också. Jag skulle gissa på att kanske halva plus kabinen är betalande resenärer.
 

palmen

Moderator
Återstår drygt 1h av flygningen och vi befinner oss strax söder om Savannah.
Andra måltiden har serverats, för oss inte plus blev det en god potatissallad med någon form av kyckling/kalkon, sallad och någon sås. Helt ok även om kycklingen inte var den bästa jag ätit.

Nästa uppdatering blir troligtvis när jag checkat in på hotellet för natten. Hoppas uppgraderings gudarna ger mig ett riktigt bra rum, ska vara garanterad uppgradering på det jag bokat så kan ni säkert spekulera ibland vilken kedja det är :)
 

flapps

Medlem
Återstår drygt 1h av flygningen och vi befinner oss strax söder om Savannah.
Andra måltiden har serverats, för oss inte plus blev det en god potatissallad med någon form av kyckling/kalkon, sallad och någon sås. Helt ok även om kycklingen inte var den bästa jag ätit.

Nästa uppdatering blir troligtvis när jag checkat in på hotellet för natten. Hoppas uppgraderings gudarna ger mig ett riktigt bra rum, ska vara garanterad uppgradering på det jag bokat så kan ni säkert spekulera ibland vilken kedja det är :)
IHG ? Vad vinner jag ?
 

AABack2ARN

Medlem
Andra måltiden har serverats, för oss inte plus blev det en god potatissallad med någon form av kyckling/kalkon, sallad och någon sås. Helt ok även om kycklingen inte var den bästa jag ätit.

Men reser du inte i plus?

Hoppas ni får en vattensalut när ni landar och att passkontrollen i Miami går smidigt
 

AABack2ARN

Medlem
Nå hur vad det med vattensalut, ankomstfirande, passkontroll och hotelluppgradering? ;)

Vi väntar med spänning på nästa inlägg i rapporten :)
 

palmen

Moderator
Kommer bli lite uppdateringar nu med bilder.
Lite komiskt vid bagagebanden där det stod att SAS planet kom från Oslo Fornebu, inte jättebra koll där :).

Immigration var väldigt smidigt, det var ca 200 pers i vanliga kön (verkar ha varit några plan från Sydamerika).
Det fanns dock maskiner för att sköta detta själv. Av någon anledning fick jag ett kryss så behövde gå via manuell kontroll. Var flera från Sas flighten som hamnade där. Fick vänta ca 10 minuter på min tur. Har nog aldrig fått så få frågor vid inresa till USA.
-Purpose of the trip?
-To be on the first SAS flight to Miami
- *laugh* four fingers, picture, you're welcome :)

Det märktes att de inte var vana vid så mycket européer vid denna tidpunkt. Hörde några som undrade om det var en ny flight. Antar att de flesta Europa fighterna kommer senare.
Hade jag sluppit manuell kontroll hade det tagit max 10 minuter från jag gick av planet till att man var vid bagagebandet eller ute. Nu tog det istället ca 20 minuter för mig. Blev lite förvånad dock att det inte var någon tull eller vad det brukar vara efter man hämtat väskorna, där hade man sluppit den kön åtminstone.

Vi fick en vattensalut även i Miami vilket är trevligt.

För de som skulle åka med SAS tillbaka väntade fika vid gaten och massa röda rosor. Kunde dock inte fota då jag hade behövt stoppa upp hela flödet av människor som gick av planet.

Överlag var det en bra flygning med erfaren personal. Man körde allt by the book, får hoppas hemresan går att uppgradera så man kan testa den nya romen, någon annan kanske hinner före dock.
 

palmen

Moderator
Vår avgång från Oslo skulle filmas...
20160928_091645.jpg
 
Toppen