Senaste nytt

Legitima metoder för att maxa poäng-intjäning under SAS MC kampanj-helger

Tamas

Medlem
Vad har ni egentligen för kaffekonsumtion ni som försöker planera kaffeinköpen till poängkampanjer? Eller köper ni in kaffe till hela kontoret? Många saker har jag försökt optimera men aldrig kaffeinköp haha. ;)
Jag brukar köpa Coops Änglamark kaffe, 10-12st i taget, att man kommer upp till gränsen för coop kod, så maximeras rabatten, och med poänghelg maximeras poängen :)
 

Delayed

Medlem
Nej, jag har väldigt svårt att se att en felaktig adressrapportering till CSN skulle kunna ses som folkbokföringsbrott. Folkbokföringsbrott handlar om "Den som lämnar oriktig uppgift till grund för beslut om folkbokföring" samt "Detsamma gäller den som inte fullgör sin anmälningsskyldighet enligt 25-27 §§" (FOL).

En adressuppgift lämnad till CSN har inget med detta att göra.
 

palmen

Moderator
Vi lämnar diskussionen om CSN och vilka lagar man eventuellt bryter emot om man försöker gå runt möjligheten att betala som bosatt i Sverige.
Tråden handlar om legitima metoder, om det är en gråzon så får den typ av diskussioner tas någon annan stans.

//Moderator
 

bvs

Medlem
Tar fram spåkulan och ser klagomålen från alla som köpt presentkort för flera hundra tusen och sen upptäcker fällorna som giltlighetstid, risk för konkurs/ägarbyte så de blir värdelösa, max antal eller summa per köp, Zupergift som tar bort tänkt inlösenalternativ osv. Många kundtjänstsamtal och gråtande i expressen senare så blir det sämre för alla igen :)

Notera att jag inte har något emot tänket och jag tror de flesta här inne har koll på vad de ger sig in på men jag ser riskerna med att det blir "nästa stora grej" i diverse grupper och liknande efter möjligheterna med Curve förstörts.
 
För reseleverantörer som inte erbjuder presentkort kan en ombokningsbar resa vara ett alternativ, typ SJ. Där fås en värdekod vid avbokning. Rätt använt skulle jag se detta som en legitim metod åtminstone.

Vissa, t.ex. SAS, säljer ju presentkort rakt av. Det är antagligen ett bättre alternativ. Se upp vad som gäller reseförsäkring genom kreditkort bara. https://www.sas.se/giftcard/
 
Last edited:

Tamas

Medlem
Tar fram spåkulan och ser klagomålen från alla som köpt presentkort för flera hundra tusen och sen upptäcker fällorna som giltlighetstid, risk för konkurs/ägarbyte så de blir värdelösa, max antal eller summa per köp, Zupergift som tar bort tänkt inlösenalternativ osv. Många kundtjänstsamtal och gråtande i expressen senare så blir det sämre för alla igen :)

Notera att jag inte har något emot tänket och jag tror de flesta här inne har koll på vad de ger sig in på men jag ser riskerna med att det blir "nästa stora grej" i diverse grupper och liknande efter möjligheterna med Curve förstörts.
Alla gång jag använde Zupergift presentkort köpte jag dem typ en timme innan inlösen, de hinner inte konka då.
Att bunkra upp presentkort är en dålig affär, håller med
 
Toppen