Jag kan verkligen inte förstå hur kreditering av EB (och andra bolagens) poäng till medlemmernas konto sker.
Jag menar att t.ex. i söndags såg jag ORD-ARN poängen redan under resans gång men ARN-GOT lyser i sin frånvaro fortfarande.
Det är lite samma mönster på andra resor också, vissa kommer snabbt andra långsammare.
AVIS och andra partner säger att det kan ta upp till 6 veckor.
Jag jobbar i IT branschen och kan inte förstå hur något kan gå så pass random. Om ena bolagets system skickar data till andra bolagets som processar den och tilldelar poäng till medlemmarnas konto. Det lär ske periodisk och då skulle det vara något mönster att dagligen kl 2 CET kommer poäng från dagen innan, eller sånt. I alla fall det är vad jag förväntar mig.
Har någon lite bättre koll hur sjutton det fungerar bakom kulisserna? Är det nåt manuellt? Eller urdåliga överföringar baserad på textfil som failar hela tiden och måste justeras manuellt, som missas ibland och behöver manuellt korrigeras?
Vore fint att få lite inblick
Jag menar att t.ex. i söndags såg jag ORD-ARN poängen redan under resans gång men ARN-GOT lyser i sin frånvaro fortfarande.
Det är lite samma mönster på andra resor också, vissa kommer snabbt andra långsammare.
AVIS och andra partner säger att det kan ta upp till 6 veckor.
Jag jobbar i IT branschen och kan inte förstå hur något kan gå så pass random. Om ena bolagets system skickar data till andra bolagets som processar den och tilldelar poäng till medlemmarnas konto. Det lär ske periodisk och då skulle det vara något mönster att dagligen kl 2 CET kommer poäng från dagen innan, eller sånt. I alla fall det är vad jag förväntar mig.
Har någon lite bättre koll hur sjutton det fungerar bakom kulisserna? Är det nåt manuellt? Eller urdåliga överföringar baserad på textfil som failar hela tiden och måste justeras manuellt, som missas ibland och behöver manuellt korrigeras?
Vore fint att få lite inblick