johan_fbg
Medlem
Det finns många trådar som diskuterar vilken kompensation man kan förvänta sig efter vissa specifika händelser. I den här tråden tänker jag att vi kan samla gemensamma erfarenheter av faktiska klagomål/problem och dess eventuella kompensationer.
Jag hoppas vi kan hjälpa varandra att komma fram till vad som är rimligt att förvänta sig när man tar upp frågan med exempelvis receptionisten eller centralbokningen. Även klagomål som inte accepteras kan vara intressant.
Jag börjar med:
Stad: Wien
Hotell: Radisson Blu Style
Problem: En dörr med automatisk dörröppnare störde min fru som vaknade tidigt på morgonen (05:30) och hade svårt att somna om
Kompensation: gratis frukost (värde €48)
Klagomål framfört: ja, vid check-out
Kompensation föreslagen av: mig
Kompenserades av: receptionisten i samband med check-out
Stad: New York
Hotell: The Benjamin
Problem: En av tre hissar fungerade inte under vår vistelse på sex nätter
Kompensation: En natt drogs av på räkningen, värde 1500:-
Klagomål framfört: ja, vid check-out
Kompensation föreslagen av: receptionist
Kompenserades av: receptionisten i samband med check-out
Jag hoppas vi kan hjälpa varandra att komma fram till vad som är rimligt att förvänta sig när man tar upp frågan med exempelvis receptionisten eller centralbokningen. Även klagomål som inte accepteras kan vara intressant.
Jag börjar med:
Stad: Wien
Hotell: Radisson Blu Style
Problem: En dörr med automatisk dörröppnare störde min fru som vaknade tidigt på morgonen (05:30) och hade svårt att somna om
Kompensation: gratis frukost (värde €48)
Klagomål framfört: ja, vid check-out
Kompensation föreslagen av: mig
Kompenserades av: receptionisten i samband med check-out
Stad: New York
Hotell: The Benjamin
Problem: En av tre hissar fungerade inte under vår vistelse på sex nätter
Kompensation: En natt drogs av på räkningen, värde 1500:-
Klagomål framfört: ja, vid check-out
Kompensation föreslagen av: receptionist
Kompenserades av: receptionisten i samband med check-out