Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Jonas C

Medlem
Stad: New York, USA
Hotell: DoubleTree Times Square West
Problem: Dörr som pajat, gick inte att låsa upp rummet med varken nyckelkort eller digital nyckel. Endast vaktmästarens master key som kunde öppna dörren. Problemet löstes inte på en hel vecka och var tillslut tvungen att byta rum
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: Framfördes till GM i repan.
Kompensation föreslagen av: Hilton Diamond Desk
Kompenserades av: Hilton Diamond Desk
Status: HHD
 

Jonas C

Medlem
Stad: New York, USA
Hotell: Hyatt Place Times Square
Problem: Vattnet avstängt på hela hotellet pga underhåll.
Kompensation: 1000 poäng
Klagomål framfört: Framfördes till GM i repan.
Kompensation föreslagen av: GM i repan.
Kompenserades av: GM i repan.
Status: ingen
 
Stad: New York, USA
Hotell: DoubleTree Times Square West
Problem: Dörr som pajat, gick inte att låsa upp rummet med varken nyckelkort eller digital nyckel. Endast vaktmästarens master key som kunde öppna dörren. Problemet löstes inte på en hel vecka och var tillslut tvungen att byta rum
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: Framfördes till GM i repan.
Kompensation föreslagen av: Hilton Diamond Desk
Kompenserades av: Hilton Diamond Desk
Status: HHD
Du menar att du bodde i ett rum som du inte kunde öppna själv utan behövde vaktmästarens hjälp och du väntade en vecka innan du bytte rum?
 

Jonas C

Medlem
Stad: San Francisco, USA
Hotell: Hilton San Francisco Financial District
Problem: Både restaurang och lounge stängda. Fick 10 USD i kredit i kiosken för frukost, vilket jag ansåg vara otillräckligt.
Kompensation: 10 000 poäng
Klagomål framfört: Framfördes till GM i repan.
Kompensation föreslagen av: Hilton Diamond Desk
Kompenserades av: Hilton Diamond Desk
Status: HHD
 

peter1012

Medlem
Igår var jag trött (vaknade vid k.l 5 för att ta ett flyg) och trodde att de skulle lösa det under eftermiddagen. På natten var jag helt enkelt för trött. Idag på morgonen bad jag om desinfektion i receptionen och de sa till mig "Vi ska bättre hitta ett nytt rum för dig eftersom jag är säker på att de inte kommer att desinficera det, de tar inte på allvar rengöring trots Corona". Jag blev lite chockad, men accepterade förändringen.

Obs! Om du bor på Clarion Sign, undvik rum 1014 eftersom de inte desinficerar garderoben ;)

En uppdatering om detta.

Under utcheckningen bad jag om bonuspoäng. Först erbjöd de mig 10000 NC-poäng. Jag sa dock att jag inte skulle acceptera mindre än 30000. I slutändan accepterade jag 25000 poäng eftersom de hade gett mig den föregående natten 650 SEK i kuponger att spendera på hotellets restaurang.
 

palmen

Moderator
En uppdatering om detta.

Under utcheckningen bad jag om bonuspoäng. Först erbjöd de mig 10000 NC-poäng. Jag sa dock att jag inte skulle acceptera mindre än 30000. I slutändan accepterade jag 25000 poäng eftersom de hade gett mig den föregående natten 650 SEK i kuponger att spendera på hotellets restaurang.
Låter som en helt ok kompensation i slutändan. Viktigaste är att du är nöjd, vilket du verkar vara.
 

palmen

Moderator
Stad: Göteborg
Hotell: Comfort Göteborg
Problem: Glasdörren till duschen gick inte att stänga, 20 cm öppen när man duschade. Frukost under all kritik med bla alla borden fyllda med tidigare gästers disk som man själv fick flytta på för att få någon plats att sitta att äta.
Kompensation: Poäng för gratis natt på Comfort
Klagomål framfört: ja, första dagen men hotellet var fullt så gick inte byta rum. Tog upp resterande klagomål vid check-out
Kompensation föreslagen av: Receptionen
Kompenserades av: Receptionisten i samband med check-out
 

taxvalp

Medlem
Stad: Chicago
Hotell: Hilton Grand Vacations Magnificent Mile
Problem: Efter hemkomst visade de sig att de hade debiterat 374 USD extra av oklar anledning utöver notan jag fick. Krävdes tre mejl till kundtjänst innan jag fick svar från hotellet och pengarna krediterade.
Kompensation: 50 000 poäng
Klagomål framfört: Genom kundtjänst via mejl
Kompensation föreslagen av: Hotelldirektören, han utlovade poäng utan att speca hur många
Kompenserades av: Se ovan
Status: HHD

I övrigt ett bra val i Chicago även om det formellt inte är ett hotell. Hög standard och bra läge.
 

Xpressen

Medlem
Stad: New York
Hotell: St. Regis
Problem: Lämnade väskorna tidigt på morgonen, när vi kom tillbaka och fick nycklar var det någon annans väskor i rummet. Tog 45 minuter och flera vändor fram och tillbaka innan dom kom fram till att dom gett oss nycklarna till fel rum och det var någon annan som delade efternamn med mig som skulle ha rummet och vi skulle ha ett annat.
Kompensation: 90 000 poäng
Klagomål framfört: Mail och i kundundersökningen efteråt.
Kompensation föreslagen av: Director of guest Service
Kompenserades av: Director of guest Service
Status: Gold Elite

Framförde i mitt klagomål att det inte var själva misstaget som var problemet, det kan hända. Men att jag inte fick någon som helst ursäkt från hotellet under vistelsen tyckte jag va dåligt, speciellt från ett hotell med denna profilen.

Fick först 40 000 poäng men sa att jag tror han kan göra bättre än så och vips så blev det 50 000 poäng till.
 

Gus

Medlem
Stad: Borlänge
Hotell: Quality Hotel Galaxen
Problem: Bubbelpoolen uppe i "glasdiamanten" var ur funktion. (valde just detta hotellet i princip enbart tack vare bubbelpoolen)
Kompensation: ingenting
Klagomål framfört:
Ja, vid incheckningen (det stod en lapp vid repan att bubbelpoolen var ur funktion) samt på mail efter vistelsen.

Hur kan jag gå vidare med detta? Väldigt snålt tycker jag. Frågade efter en check i baren men det var prompt nej. Hela hotellet var fullt med sportlovsgäster och gissar att de inte var sugna på att kompensera alla gästerna.
 
Toppen